Marsbrev från Agneta

Mars månadsbrev från er ordförande

Åby 1 mars 2023

Hej alla SPF Seniorer i Bråbo!
Äntligen VÅR! Nåja, men vi är ju inne i den första vårmånaden i alla fall, eller hur!
En hel del har vi kvar att glädja oss åt i vår förening innan vi gör sommaruppehåll. Viltlunchen på Virå Bruk blev välbesökt (45 personer) och mycket uppskattat.
Tack till Anita Kagevik för arrangemanget!
Nu har vi att se fram emot Cittraspelande, glada ”tjejer” från Grå Huset (Stadsmuséet). De kommer att spela och sjunga för oss på månadsmötet den 13 mars. Det blir med största sannolikhet även allsång den eftermiddagen!
Glöm inte att anmäla er till Lasse Asklöf i god tid!
Den 28 mars åker vi på en ”Resa i det Blå”. Det blir full buss (50 personer) och de som anmält sig får ett särskilt informationsblad på månadsmötet eller i brevlådan.
*Bokcirklarna, Kulturvandringen med Jens Stenbom på onsdagar och Canasta med Björn Aldenmark som ansvarig, är i full gång. Är ni intresserade att deltaga i vandringarna och/eller Canasta så hör av er till de ansvariga som ni hittar i vårt programblad.
Boulespel sätter igång så snart planerna vid Ättetorpskyrkan är snö och isfria. Ansvarig där är Arne Pettersson och K-G Bask. Vi tar gärna emot flera spelare, bouleklot finns! Om Yoga-intresse finns, så kan vi bilda en grupp med Charlotta Wändahl som ledare. Mer information om det på månadsmötet den 13 mars.

*Valberedningens ordförande Krister Norblad meddelar att valberedarna gärna, redan nu, tar emot intresseanmälan från medlemmar som kan tänka sig att ställa sig till förfogande som funktionär i styrelsen, köksteamen eller i någon av våra övriga aktiviteter nästa år. Vi efterlyser även någon/några som kan tänka sig att hålla i en natur/kulturcirkel (eller liknande) till hösten. Hör av er till valberedningen eller till styrelsen om ni själva kan tänka er att ställa upp eller om ni har någon/några som ni tycker skulle vara lämpliga kandidater!

OBS! Det är viktigt att ni anmäler till föreningen när ni ändrar e-mailadress eller telefonnummer!

*Glöm inte att regelbundet gå in på denna sida för här sätter vi in nyheter, månadsbrev och inbjudan till allehanda trevligheter från övriga SPF-föreningar i Östergötland!

Ur Herregud&Co:

”Man måste tänka på vad man äter! Just nu tänker jag på semla…”

Från er Vår- och Semleälskande ordförande Agneta Norblad