Augustibrev från ordföranden

Hej alla glada seniorer i SPF Bråbo!
Hoppas att ni har haft en underbar sommar och känner er laddade för en spännande och innehållsrik höst, inte minst hos SPF Bråbo!

Åby 230802

Hej alla glada seniorer i SPF Bråbo!

*Vi börjar redan måndagen den 21 augusti kl.14.00 med upptaktsträff på Kroktorpet, Kvillinges egen Hembygdsgård. Underhåller gör Peter Hjortmark och Tommy Sjöberg. Vid regn flyttar vi in i Pelarsalen i Ättetorpskyrkan. Ni behöver bara ta med eget kaffe, bröd bjuder föreningen på.
Vi ber er att anmäla er senast 14 augusti för att vi ska veta hur många bullar vi ska köpa! Glöm inte att säga till om ev. gluten/laktosintolerans! Anmälan görs till Lasse Asklöf 070 954 57 08.

*5-7 september har vi Folkhälsodagar och ett detaljerat program kommer ut i samband med upptaktsträffen. Det kommer också i NT under Föreningar (eller Pensionärsnytt). Håll utkik!

*Om ni behöver hjälp med era datorer och surfplattor i hemmet, så har vår webredaktör Frans Schlyter erbjudit sig att hjälpa till. Han formulerar ett brev som kommer att finnas tillgängligt den 21/8. Där framgår det hur ni anmäler önskemål om vad ni vill ha hjälp med.

*Hoppas att alla har tagit del av höstens programutbud!
Två läsecirklar fortsätter med studieledare Kerstin Borg 070 556 95 62 för ”Läsglädje” och Ingrid Sonesson 070 836 97 77 för ”Lexis”. Det kan finnas platser kvar så om ni är intresserade, hör av er till dem!

På torsdagar kl.14-16 spelar vi Boule vid Ättetorpskyrkan. Alla är välkomna! Canasta spelas i Tinget på Stationsgärdet på tisdagar. Där finns plats för flera. Kontakta Björn Aldenmark 073 571 10 67 om du är intresserad av att börja!

*Man kan redan nu anmäla sig till övriga aktiviteter som står i Programbladet för hösten 2023. Bl.a. Hjalmarrevyn ”Mot ljusare tider” den 3/12; ”HerreGud&Co”, kåseri med Royne Mercurios 21/9 kl.18-20 i Pelarsalen; Guidning och lunch på Löfstad slott 26/9 m.m. Teaterresan den 21/10 till musikalen ”Änglagård” är fulltecknad men några står på väntelista eftersom det kan bli återbud i sista stund.
*Kom också ihåg att anmäla er till våra övriga månadsmöten (11/9, 9/10, 13/11, 11/12) senast en vecka innan.

Väl mött den 21/8! önskar er ordförande

Agneta Norblad

Ur HerreGud&Co:
Att jag finns…Det måste firas varje dag!”