Ordförande har ordet

Hej alla medlemmar i SPF Seniorerna Västervik!
Ännu ett år har gått mot sitt slut. Många spännande möten och aktiviteter har vi upplevt tillsammans! Vår Programgrupp har jobbat hårt för att vi ska få ett innehållsrikt program som passar oss Seniorer!
I KPR, kommunala pensionärsrådet, gör vi stor nytta och jobbar aktivt när det gäller frågor för vår åldersgrupp. Vi är också med på ett hörn när nya bostäder planeras. Det bådar gott för framtiden.
2018 har varit ett Jubileumsår som vi firade med en fest i september med god mat och fin service från Stadt och underhållning av Nöjes Teamet från Fliseryd,
Ola Ålstam hade sammanställt Historiken som visar att vi är en aktiv förening.
Våra populära månadsmöten lockar många medlemmar som får vara med om intressanta program och underhållning. Per Johansson slottsherren på Gränsö Slott berättade om sin historiska resa, Katharina Arvidsson på ICA Maxi gav oss sin syn på Handel förr och nu, Utvecklingen av Västerviks Centrum fick vi ta del av tillsammans med Annika Boman och Sofia Hjertqvist, av geriatriker Desirée Westberg fick vi höra hur vi ska" bevara själ och hjärta livet ut", Lisa Koblanck från Polisen tipsade oss om hur vi ska vara uppmärksamma mot bedrägerier som riktar sig till vår åldersgrupp även Brottsofferjouren berättade om sin verksamhet. Att biblioteket inte bara har böcker utan följer med tiden genom digitalisering fick vi ta del av genom Didrik Rydqvist. Och Kultur-skolans julshow "Starlight" och Luciatåg blev en fin avslutning på 2018 som vi fick uppleva i en fullsatt teatersalong! Vilka ungdomar vi har i Kommunen! Tack till Anita Källmark och Anita Styrenius som med förstärkt kaffekommitté och med hjälp av styrelsen kunde serva alla med kaffe och jullandgång!
Det stående inslaget på månadsmötena har varit underhållningen. Vi har lyssnat till Västerviks Gladpack, Kicki Willysson och Tord Johansson, Carina med dragspelare, Västerviks Manskör, Maria och John Holmström, Fredrik "Frallan" Jonsson och Per Malmborg.
Övriga aktiviteter såsom Höst- och vårpromenader med korvgrillning, Bowling med lunch, Sillunch med SPF Seniorerna Tjustbygden, Vinprovning både vår och höst med Camilla Settlin på Guldkant, Virserums Konsthall, Restaurang-kolan som bjöd in till en smakrik 3-rättersmiddag, Folkhögskoledagarna som börjar bli en tradition på höstkanten.
Att resa med oss har varit mycket populärt! "Vart är vi på väg" en spännande utflykt med 2 bussar! Lunchtravet gick till Mantorp, 4-dagarsresan till Höga Kusten var verkligen en höjdarresa och höstresan gick till Hamburg och sista resan för året gick till Kosta då vi fick se det enorma jullandskapet med ljusspel och tomtar samt smaka på hyttsill se hur en skål kommer till och sjunga med Pejje!
Programkommittén ska ha ett mycket varmt tack för er stora insats!
Tack Anita Källmark och Anita Styrenius som gjort ett suveränt schema där medlemmar frivilligt ställer upp för vår trevnad med kaffeservering på månadsmötena, till Bengt Oredsson och Hans G Wiklund vill jag tacka för fint genomfört DM i golf på Västerviks Golfbana Ekhagen till alla er övriga som hållit i olika aktiviteter och ser till att vår förening är så populär, vill jag ge ett jättestort TACK!
Lotterikommittén har till varje gång hittat attraktiva vinster på månadsmötena. Även Hobbygruppens arbeten har uppskattats av oss medlemmar. Till dessa båda grupper vill jag ge ett stort tack för er insats. Boulesektionen åkte till Öland och spelade DM i maj. Våra Distriktsmästare deltog också i Förbundsmästerskapet i Falkenberg och SPF-Bridgen har också deltagit i DM i Vimmerby. Till Valberedningen som gör en enorm insats för att hitta medlemmar som vill utveckla vår förening ger jag en bamsekram och tack!
Det är intressant att så många följer oss på hemsidan, www.spfseniorerna.se/vastervik där vi lägger in referat från månadsmöten och resor mm samt genom bilderna kunna minnas tillbaka på allt roligt vi gör tillsammans.
Ett jättestort tack vill jag ge till min styrelse som helhjärtat och med stort engagemang stöttat mig dessa 9 år och gjort att min uppgift blivit stimulerande, och till er alla övriga medlemmar ett stort tack för förtroendet att fått leda SPF Seniorerna i Västervik till den fina förening vi är.
Jag vill önska er alla en god fortsättning på 2019
Er ordförande/ Harriet Larsson
NYTT FÖR I ÅR
Inbetalningen av vår medlemsavgift sköts numera av Förbundet, ni som har internetbetalning får registrera en ny mottagare: SPF Förbundet bankgironummer 505-1743. Årsavgiften är 250:-/medlem. På inbetalningskortet står ett OCR nummer som anger att det är just du som betalar avgiften, skriv därför inte ditt namn utan bara OCR numret.
OBS! För våra resor och övriga aktiviteter gäller SPF Seniorerna Västervik som mottagare, precis som tidigare.