Referat från årsmötet 16 februari 2024

SPF Seniorerna Västervik har haft årsmöte i Bryggaren med 170 medlemmar närvarande. Per-Ola Ålstam har avsagts sig omval som ordförande i föreningen efter fem år.

Som ny ordförande valdes Lillemor Viberg, övriga ledamöter i styrelsen är Maud Sundström, Inger Öberg, Siv Johansson, Bernt Jonsson, Anita Milered och Lennart Törnberg. Val gjordes också av ett antal förtroendevalda till olika Kommittéer. Per-Ola Ålstam delade ut presentkort och avtackade de medlemmar som lämnat sina uppdrag inom föreningen i samband med detta årsmöte, samt delade ut diplom till Boo Stalebrant och Gerd Wiberg.

Parentation hölls av Tobias Ahlstedt över de medlemmar som avlidit under 2023. Denna högtidliga del av dagens program inramades med sång och musik av Tobias Ahlstedt och Peter Andersson., samt årsmötesdeltagarna sjöng ”Härlig är jorden ”.

Avgående ordförande Per-Ola Ålstam och kassör Jan-Erik Ådemark avtackades med presenter från föreningen och styrelsen för ett gott utfört arbete under många år. Deltagarna bjöds på kaffe och semla. Därefter tackade Per-Ola Ålstam alla deltagare som varit med på årsmötet.