Information om föreningen

VÄLKOMMEN TILL VÅRA TRÄFFAR OCH AKTIVITETER

blobid0.png

§1 SPF Seniorerna (stadgarna)

Ändamål

SPF Seniorerna är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden organisation. Syftet är att ta tillvara äldres sociala och ekonomiska intressen samt bedriva lokalt, regionalt och nationellt påverkansarbete.
Inom ramen för detta ändamål ska SPF Seniorerna arbeta med frågor om äldres hälsa och omsorg, boende, ekonomi samt rätt att arbeta.

VÄLKOMMEN TILL VÅRA TRÄFFAR OCH AKTIVITETER

Vår lokalförening Nr 0357 har sitt säte i Oskarshamn.  Vårt bankgiro är 5445-2040 och vårt organisationsnummer är 832800-7037.

Våra månadsmöten håller vi i Folkets Park. Ibland blir det extra möten så håll utkik. Vi annonserar i Oskarshamns Tidningen sista lördagen i månaden. Besök gärna vår hemsida på www.spf.se och klicka dig fram till Oskarshamns SPF-förening. Där får du information om vad som händer i vår förening. Du kan även installera appen ”SPF Senioren”, instruktioner finns på hemsidan. Besök även vår FaceBook-grupp!

Vi har en mängd olika Friskvårdsaktiviteter för att passa var och en av våra medlemmar. I friskvårdsgrupperna träffar du medlemmar med samma intresse som du. Läs mera om detta under fliken Aktiviteter.

Våra prioriterade frågor är äldres ekonomi, hälsa & omsorg, boende och rätt att arbeta. Kvalitén på mat och måltidsmiljöer inom äldreomsorgen är också viktigt för oss. Vi kämpar för att få fler träffpunkter, där våra äldre kan mötas och umgås, eftersom ensamheten bland våra äldre är stor.

I Kommunala Pensionärsrådet (KPR) strävar vi efter att kommunen ska förbättra äldreomsorgen samt mer beakta äldres behov i samhället. Samma sak gäller i distriktet där SPF driver frågor genom Regionens Pensionärsråd (RKPR).

Årsavgiften för 2024 är 250 kr/år. Inbetalningskortet kommer från förbundet.

För att bli vänmedlem måste man först vara fullvärdig medlem i en annan SPF förening och samtidigt vänmedlem i SPF seniorerna i Oskarshamn. Det är förbundet som registrerar vänmedlemskapet. Vänmedlem har tillgång till föreningens hela verksamhet. Har ej rösträtt. Får inte tillgodogöra sig den eventuella subventioneringen som kan finnas för SPF seniorernas medlemmar i Oskarshamn. Kostnad för vänmedlemskap är f. n. 50 kr/år och medlem.

OBS! Vi lever med och i den digitala världen!

Genom att tänka både på miljö och föreningens ekonomi, kommer du som har lämnat mailadress att få kommande års program via din mail.

Därför är det extra viktigt med korrekt mailadress och gärna mobilnummer!

Snälla hör av dig med det till Christer Olsson!

Maila: christer_ohlsson@outlook.com, mob/sms 070 3989024.

Vi ser gärna, att du inför de aktiviteter du anmält dig till, betalar in på vårt

bankgiro 5445-2040 eller till Swishnummer 123 242 44 14.

Du får uppgift om kostnaden till aktiviteten när du anmäler dig.