Om föreningen

SPF Seniorerna är en partipolitiskt och religiöst obunden organisation för seniorer.
Vi finns runt om i landet och har cirka 270 000 medlemmar fördelade på drygt 820 föreningar och 27 distrikt. I Kalmar län finns 24 föreningar med f.n. drygt 10 000 medlemmar.
Prioriterade frågor är: Äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende, inflytande och rätt att arbeta, hög kvalitet på mat och måltidsmiljöer inom äldreomsorgen. Ensamheten bland våra äldre är ett prioriterat område där vi kämpar för att få fler träffpunkter där våra äldre kan mötas och umgås.

OM VÅR FÖRENING

I Oskarshamn är vi f.n. ca 780 medlemmar.

Vi träffas i Folkets Park tredje onsdagen i varje månad, utom under sommartid.

Sista lördagen i varje månad annonserar distriktet i Oskarshamns Tidningen där finns vårt program för närmaste månaden med.

Efter dagens program, som kan bestå av musikunderhållning, reseskildringar, social- och samhällsbaserad information serveras kaffe med dopp.
Kostnaden är 60 kr, om inget annat meddelas.

Program planeras och framarbetas för helår. Lämna gärna förslag till program.