VÄLKOMMEN TILL VÅRA TRÄFFAR OCH AKTIVITETER

Lokalförening 0357 har sitt säte i Oskarshamn. Föreningen är ideell samt partipolitiskt och religiöst obunden.

Vårt bankgiro är 5445-2040
och vårt organisationsnummer är 832800-7037.

Våra månadsmöten håller vi i Folkets Park. Ibland blir det extra möten så håll utkik. Vi annonserar i Oskarshamns Tidningen sista lördagen i månaden. Besök gärna vår hemsida på www.spf.se och klicka dig fram till Oskarshamns SPF-förening. Där får du information om vad som händer i vår förening. Du kan även installera appen "SPF Senioren", instruktioner finns på hemsidan.

Vi har en mängd olika Friskvårdsaktiviteter för att passa var och en av våra medlemmar. I friskvårdsgrupperna träffar du medlemmar med samma intresse som du. Läs mera om detta under fliken Aktiviteter.

Våra prioriterade frågor är äldres ekonomi, hälsa & omsorg, boende och rätt att arbeta. Kvalitén på mat och måltidsmiljöer inom äldreomsorgen är också viktigt för oss. Vi kämpar för att få fler träffpunkter, där våra äldre kan mötas och umgås, eftersom ensamheten bland våra äldre är stor.

I Kommunala Pensionärsrådet (KPR) strävar vi efter att kommunen ska förbättra äldreomsorgen samt mer beakta äldres behov i samhället. Samma sak gäller i distriktet där SPF driver frågor genom Regionens Pensionärsråd (RKPR).

Årsavgiften för 2024 är 250 kr/år. Inbetalningskortet kommer från förbundet

Besök oss gärna på facebook, "SPF Seniorerna Oskarshamn"
Vi samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan

Klicka här för information om SPF Seniorernas hantering av personuppgifter