Grattis till boulehall!

Vi gratulerar SPF Seniorerna Sörbygden, som idag firat att alla bitar till den projekterade boulehallen har fallit på plats. Bygglov är beviljat och finansieringen är klar berättar en glad ordförande Anders Sandblom. Föreningen får nu möjlighet välkomna boulespelare till att spela, träna och tävla i boule hela året.

• Boulespel utomhus
  • Skiss på boulehall
  • Boulespel utomhus
  • Skiss på boulehall

Allmänna arvsfonden har beviljat stöd med 810 000 kr, ICA stiftelsens Folke-fond med 250 000 kr och ICA Munkedal med 80 000 kr.
Allmänna arvsfonden skriver i sin pressrelease ”Syftet är att utveckla bouleverksamheten för personer över 65 år, genom att bygga en tälthall med tre banor. I dagsläget tar boulespelandet för klubbens medlemmar paus mellan november och april. När hallen är på plats kommer både organiserad och spontan verksamhet kunna ske året runt. Även skolor och andra pensionärsorganisationer kommer att bjudas in till prova-på-spel.”