20260408 Månadsmöte
Påskbuffé hos SPF Seniorerna Hällaryd Åryd
En välbesökt och uppskattad vårfest ägde rum hos SPF i Hällaryd den andra onsdagen i april.
Borden var vackert dukade i påskens färger och vi var alla både hungriga och förväntansfulla.
Maten dukades fram och serveringsbordet blev fyllt med härligt doftande rätter.
Allt var otroligt gott och rikligt tilltaget. Det hördes många lovord bland borden.
ICA Nära i Bräkne-Hoby var leverantör och kan verkligen både berömmas och rekommenderas.
Dagens underhållare var Bosse och Angelica som många av oss kände igen sen flera år tillbaka.
Alla som deltagit i Yvonnes och Peters "knyten" på Skyekärrs loge har säkert dansat till deras musik mer än en gång.
De spelade härlig och medryckande musik och fick med oss i både handklapp och allsång.
Mycket roligt och nostalgiskt återseende, tycker undertecknad.
Även fikat gick i påskens tecken eftersom det serverades hembakta påskbakelser.
Bosse och Angelica fortsatte med mer musik och hade nog spelat en stund till om vi inte stoppat dem.
De verkade trivas hos oss. Men som vanligt hade klockan rusat iväg och som ordspråket säger:
Man ska sluta när det är som roligast!
Som vanligt avslutades mötet med lottdragning.
Tack till värdarna Kenneth, Anita och Anita O
Foto eller text Ingrid A