De värvade flest medlemmar

Höstens medlemsvärvartävling är avgjord, och som alla föreningar har jobbat. Totalt ökade distriktet med 897 medlemmar under tävlingsperioden och inte en enda förening landade på minussiffror!

Förbundet prisar vinnaren i varje distrikt med 5 000 kronor till verksamheten. Under Stockholmsdistriktets stämma delades ännu fler priser ut, och nu även till de föreningar som placerade sig på andra, respektive tredje plats.

Ökning i förhållande till storlek

Eftersom det är så stor skillnad i storlek mellan olika föreningar är det den procentuella ökningen som har räknats. Och vinnaren i Stockholmsdistriktet är SPF Seniorerna Östertälje, som ökat med hela 8,06 procent! Stort grattis!

På andra plats placerar sig föreningen Engelbrekt Stockholm som ökade sitt medlemsantal med 5,59 procent och på tredje plats hamnade Katarina Sofia som inte bara ökade med 4,65 procent utan som dessutom var den förening som ökade med flest antal medlemmar: 47 stycken nya under tävlingsperioden.

Engelbrekts ordförande Gerthrud Östlinder berättade om ett lyckat mingel med snittar och föreläsning, som lockat flera nya till föreningen.

Och Maris Sedlenieks, ordförande i Katarina Sofia, framhåller föreningens breda och ambitiösa programverksamhet.

Statyett och presentkort

Vid prisutdelningen på Stockholmsdistriktets stämma fick Östertälje ta emot en graverad prissatyett som ett tecken på sin vinst. De tre föreningarna fick dessutom varsitt presentkort på Eatly som kan användas för en middagsaktivitet eller för att köpa råvaror till ett medlemsmöte eller liknande. Östertäljes presentkort var värt 5000 kronor, Engelbrekt fick ett presentkort på 3000 kronor och Katarina Sofias presentkort var värt 2 000 kronor.

Tack till alla föreningar som var med och kämpade!