Månadsbrev April

Påverkan
Våra nya ledamöter i Äldre- och omsorgsrådet – Kristina Brunfelter och Ulla Stenlund – deltog vid årets första möte den 4 mars. Protokollet finns på hemsidan och på vår anslagstavla i Pensionärernas Hus. Nästa sammanträde äger rum den 27 maj 2024.
Kontakta gärna Kristina, tel 076-147 98 14, om du har frågor eller vill framföra något!

Margareta Wallin och Ulla Kronnäs är våra representanter i Regionala Pensionärsrådet (RPR). Protokoll finns på hemsidan. Huvudfokus är God och Nära Vård och genomförandet i  Region Sörmland. Nästa sammanträde 14 maj 2024.

Vill du delta i en referensgrupp kring God och Nära Vård i föreningens regi? Ring Bo Qvist, tel 070-792 18 10!

Anders Persson är representant i Trafikrådet i Trosa kommun. Protokoll finns på hemsidan och anslagstavlan. Nästa sammanträde 22 maj 2024.

Nya medlemmar
Vi ska bli fler! Minst 30 nya medlemmar under 2024. Du kan hjälpa till genom att tipsa vänner och bekanta om allt trevligt, som sker i SPF Seniorerna Trosa. Den som värvar en ny medlem får en biljett till ett månadsmöte! Tipsa om alla förmåner: billigare försäkringar hos If, Skandia, Länsförsäkringar. Rabatter på resor hos Boka Nerja  mm. Kontakta undertecknad!

3 april    Lunchkompis, Restaurang Ankaret
8 april    Vandring med träning, Hjärtats stig
8 april    Månadsmöte Pensionärernas Hus
10 april    Trädgårdsföreläsning Nora Trädgård
11 april    Vandring i Vagnhärad , Fredriksdal o Kvarnsjön
12 april    Senioryoga
18 april    Självförsvar och styrketräning
25 april    Bussrundtur för de som vill bli medlemmar i SPF         Seniorerna Trosa. Information om föreningen och om Trosa kommun.
26 april    Café Livslust
29 april    Bokprat i Caféet

Läs mer på www.spfseniorerna.se/trosa eller i appen SPF Seniorerna eller på anslagstavlan i Caféet!
Du kanske vill leda en aktivitet? Vi söker ledare till en litteraturcirkel, friskvårdaktiviteter, nybörjarkurs i bridge, gåfotboll och Tantparcour. Ring Margareta!

Vi behöver också fler, som vill delta i köket i Caféet någon dag i månaden.
Ring Kristina!

Gilla vår Facebooksida! Ladda ner appen SPF Seniorerna!

Vi ses i någon av alla våra aktiviteter!

Vänligen
Margareta Wallin, ordförande