Restaurangbesöket i Stadsparken 28 september

SPF Seniorerna Näckrosen
Torsdagen den 28 augusti hade SPF Näckrosen ett av dom månadsvisa restaurangbesöken på något matställe i Katrineholm. Det var den första för höstsäsongen. Den här gången besökte vi Stadsparkens restaurang, och det var en positiv upplevelse. Vi var cirka 25 deltagare som samlades, och jag tror att de flesta tyckte, att det var väldigt bra. Serveringen gick ganska snabbt, vilket ju är väldigt positivt. Detta berodde ju förstås på, att vi förbeställt mat från menyn. Maten var god och vällagad, och dessutom riklig, så att några fick be om en ”doggybag”, och ta mat med sig hem. Stämningen var på topp, vilket bidrog till, att kvällen blev så positiv. Vi tackar Berit och Margareta, som ordnat med den här trevliga kvällen och gjort den så fin.
Anders Sturfält