Reportage från Månadsmötet i oktober med Lisa Sund
SPF Seniorerna Näckrosen
Måndagen den 13 oktober hade SPF Näckrosen månadsmöte. Vi hade besök av Lisa Sund, som berättade och visade bilder från en skidfärd över Grönland. Dessutom berättade hon om sin svåra bröstcancer. Det senare var en svår tid för henne med operation och cytostatikabehandling. Detta medför ju också att man tappar håret, men Lisa klarade av det och blev återställd. Efter att hon kommit igen efter dessa svåra händelser, visste Lisa inte riktigt, vad hon skulle syssla med. Eftersom hon alltid varit aktiv inom sportande och gymnastik, kom hon på, att hon skulle göra en Grönlandsexpedition tillsammans med andra i en liten grupp. Det kanske inte är det första man skulle göra i den här situationen, men Lisa gjorde det. Hon deltog alltså i en expedition, som korsade Grönland tvärs över, och det var jobbigt, men gick bra. Många strapatser fick dom utstå. Lisa berättade så fascinerande, så att alla satt som tända ljus. Kicki berättade sedan lite om kommande resor och möten, och därefter blev vi serverade kaffe/te och jättegoda köttbullsmörgåsar samt en småkaka. Dragning i lotterierna blev det sedan, där några vann fina priser. Dorothee hade sedan ett quiz med bilder från olika platser jorden över, men vi hade nog lite svårt att finna svaren. Vi tackar kaffekommittén, som ordnat så fint med serveringen, och dessutom lotteriansvariga m.fl.
Anders Sturfält