Vårens kulturvandringar

SAMLINGSTID för alla vandringar är kl. 09.30 vid parkeringen Mejerigatan mot järnvägen. Tag med dryck och något ätbart för en rast. Passagerare vid samåkning betalar 30 kronor till bilföraren.

7 maj
Södertuna - en klassiker i repris. En vandring i parken med marken täckt av vårblommor!
Vandring 3 km lätt.

14 maj
Vi åker till Farstanäs naturreservat utanför Järna. Här finns förutom badplats och camping också fina promenadstigar att välja mellan. Väljer vi Strandstigen (röd 2,7 km), Paradisstigen (gul 2,3 km) eller Skogsstigen (blå 3,5km)? Vi får se.

21 maj
Dagens vandring startar vid Brotorp. Vi går Sörmlandsleden mot Ösjön. Där tar vi kaffe med sjöutsikt innan vi återvänder till bilarna. 5 km svår
De som orkar kan efter fikastunden vandra vidare till en märklig stenbro av granit som naturen själv skapat. Ca 7 km svår

28 maj
Idag går vi från Vreten in på Sörmlandsleden mot Oxbrink. Vidare ner mot Stora Envättern där vi tar fikapausen. Därefter fortsätter vi tillbaka mot Vreten och bilarna. 4,5 km medel

4 juni
Att vandra runt på Dagnäshalvön en fin vårdag kan nästan ge en förnimmelse av paradiset. Vi hoppas på vackert väder denna dag när vi besöker den idylliska halvön i Båven. 3,5 km medel

11 juni
Vi åker till Åda golf i Trosa där vi gör vi en fin skogspromenad norr om golfbanan på 3 km skogsväg lättgånget. Åter vid bilarna, kan den som vill äta mat på golfrestaurangen som avslutning.

Till kulturvandringar

Till vandringsarkivet