Årsmöte 2023

Årsmöte i Dalstorp den 15/2 2023.

Ett 70-tal medlemmar i SPF Seniorerna Östra Kind möttes i församlingshemmet i Dalstorp den 15 februari 2023 till årsmötet.

Mötet inleddes med parentation över de två medlemmar som avlidit under 2022. Vi hedrade deras minne med att tända ett ljus, läsa en dikt och en efterföljande tyst minut.

Vår ordförande Börje Svensson inledde därefter årsmötet med lite allmän information, varefter alla punkterna i dagordningen genomgicks. Till ny styrelse valdes Börje Svensson ordförande och övriga ledamöter Leif Johansson, Gunvor Lindgren, Göran Svensson, Ami Björkander, Lars Kinell och Tore Svensson. Valberedningen hade inte lyckats att fylla en funktion, men ordföranden fick många förslag och även denna funktion blev tillsatt och punkten kunde godkännas. Börje förklarade därefter årsmötet för avslutat.

Efter lite jobb från ”kökspersonalen” serverades kaffe, smörgåsar och Aina Anderssons hembakade jättegoda kakor och under ytterligare massor av härligt prat avbröts vi av ordföranden som meddelade att det nu var dags för lotteridragning och utdelning av priser till de lyckliga som hunnit köpa lotter innan de tog slut.

Sedan blev det allvar igen och ordföranden avtackade dem som nu lämnat sina uppdrag efter välförrättat värv med fina blombuketter och även de som gjort lite extra för föreningen begåvades med var sin röd ros.

Efter att, ledda av Ronny och Ing-Britt Edgren, ha sjungit vår nationalsång, reste vi alla hem till våra lugna vrår för att se fram emot nästa gemensamma möte.