Nytt från SAM - SPF Seniorernas Samorganisation våren 2024 Malmö

CAFE SENIORERNA TORSDAGAR GRATIS ENTRÉ

Fika (kaffe/te och dagens bakverk) finns att köpa för 30 kr. Caféet öppnar kl 11.

11 april kl. 13.00-14.30

Balans i livet

Vi får information om KFUM:s projekt Tryggare fall.

Vi får nya kunskaper om hur vi förebygger fall och avslutar med balansträning tillsammans med Anna Horn och Åse Martins.

Torsdagen den 25 april kl. 13.00-14.30

Fotbollens kuriosakabinett

Fotbollsforskaren Torbjörn Andersson vill höja intresset även för sportens kulturarv. Tillsammans med fotografen Edvard

Koinberg har han dammsugit Sverige efter affischer, skor, spel, leksaker och andra prylar som speglar fotbollens 130 år långa historia i landet.

Torsdagen den 16 maj kl. 13.00-14.30

Malmö Förskönings- och Planteringsförening

Inger Lindstedt berättar och visar bilder för oss om föreningen, som har till ändamål att bevara, vårda och vidareutveckla kulturarvet i Malmö samt att verka för försköningar runt om i vår stad såsom planteringar och konstnärlig utsmyckning.

Torsdagen den 13 juni kl 13.00 – 14.30

"Där vi möts" – en överraskande sammansättning av musik framförd av Moa Nissfolk och Linnea Simon.

SENIORNET

Seniornet finns på plats hos oss den 4/4, 2/5 och 30/5 kl 13-15 för att hjälpa dig med mobil, surfplatta och andra IT-frågor. Gratis!

Anmälan till alla aktiviteterna per telefon 040-30 59 11 eller mail spf.sam.malmo@gmail.com

Adress: Baltzarsgatan 1, Malmö