Ordförande har ordet

Bästa medlemmar!
Tack för att jag fick ert förtroende att fortsätta som ordförande i vår förening.

Än är det inte vår men visst märks det att dagarna blir längre och ljusare. Vår förening erbjuder många trevliga aktiviteter och arrangemang både inom- och utomhus. Det är viktigt att anmäla sig i god tid om man vill delta. Det är också viktigt att betala och respektera våra regler för betalning. I en förening som vår med nästan 800 medlemmar, måste alla följa de regler som finns.

Jag vet att många av er har reagerat positivt på att vi sänkt priset på t ex våra månadsmöten och övriga arrangemang under våren och sommaren. Att vi kan göra så beror bl a på att vi har sökt och också beviljats bidrag från socialstyrelsen för att motverka ofrivillig ensamhet. Det är styrelsens uppfattning att pengarna ska användas till dagens medlemmar.

Vi har sökt ytterligare bidrag och enligt socialstyrelsen ska besked om detta komma i slutet av februari. Vi hoppas naturligtvis på ett positivt svar.

Våra funktionärer och aktivitetsledare gör ett fantastiskt arbete. Stort tack till er alla för all tid och allt engagemang ni bidrar med.

Just nu arbetar vi med höstens program och vi tittar även lite längre fram på 2025. Det krävs lång framförhållning för att allt ska bli så bra som möjligt.

Har du förslag och idéer, ris eller ros, är du välkommen att höra av dig på vår adress info@spfbunkeflostrand.se.

Titta gärna regelbundet på vår hemsida spf.se/bunkeflostrand. På hemsidan finns aktuella nyheter och tips. Hemsidan uppdateras ständigt.

Välkommen till våra aktiviteter och arrangemang! Jag hoppas vi ses där!

Margareth