Årsmötet 12 februari 2024

Minnesanteckningar från årsmötet den 12 februari på Folkets Hus i Limhamn. 120 medlemmar var närvarande.

Ordföranden Margareth Ekberg hälsade välkommen. Därefter hölls parentation över de medlemmar som avled under 2023. Vi höll en tyst minut.

Vår sångkör, under ledning av Per Engström, sjöng La Mere och Hemlängtan. Stellan Sätherström läste en finstämd dikt. Allt mycket uppskattat.

Årsmötesförhandlingarna togs vid och i klubban höll Göran Wiberg.

Medlemsavgiften höjdes till 375 kr per år och avgiften för vänmedlem till 200 kr. Gäller från 2025.

Margareth Ekberg valdes till ordförande för ytterligare ett år och Kent Severinsen valdes in i styrelsen.

I valberedningen saknas en ledamot, bör vara tre, och årsmötet uppdrog åt styrelsen att komma med förslag.

När förhandlingarna avslutats åt vi alla en gemensam måltid bestående av en landgång. Det var nästan som en hel middag.

Vi hade också dragning på vårt vinlotteri och några lyckliga gick hem med en vinflaska.

Vid pennan

Margareth