Brev från Agneta

Vår ordförande har behov av att höra av sig per brev igen!
Det är ju en del på gång i föreningen som hon vill påminna om och slå ett slag för.

Åby 20 februari 2024

Hej igen alla medlemmar i SPF Seniorerna Bråbo!

Nu har jag behov av att höra av mig per brev igen! Det är ju en del på gång i föreningen som jag känner att jag vill påminna om och slå ett slag för.

To 29/2 blir det Vinprovning med en legitimerad sommelier på Bistro Bubbel i Åby. Det finns platser kvar. Ring Krister Norblad 070 204 51 85 senast 27/2 om du vill hänga på! Se programbladet!

Ti 19/3 Konstvandring och lunch i Söderköping. Anmälan 4-10 mars till Ilona Swartz 070 889 77 12. Se programbladet!

När det gäller ”Resan i det Blå” den 28 maj, så går det bra att anmäla sig när som helst. Där gäller ”först till kvarn” och vi kommer att gå ut med erbjudandet till övriga SPF-föreningar i kommunen, så att vi fyller en buss för 50 personer. Ett programblad där nödvändig information finns att läsa kommer att finnas på mars månads möte samt på Hemsidan.

Nu har programmet för vår 2-dagarsresa till Värmland den 22-23 augusti äntligen blivit klart! Det blir en toppenresa med många intressanta studiebesök utöver teaterkvällen i Sunne (Teaterladan), där man i sommar ger Herr Arnes penningar av Selma Lagerlöf! Programmet i sin helhet finns HÄR samt på Hemsidan. Här gäller också ”först till kvarn” och vi kommer att erbjuda övriga SPF-föreningar i kommunen plats om vi inte fyller vår buss för 50 personer.

Redan nu kan vi berätta att Hällesta´ buss har reserverat 50 biljetter till musikalen Company på Stadsteater i Stockholms Kulturhus den 16 november! Flera av våra fina musikalartister, bördiga från Åby o Norrköping samt Gunilla Backman/Helen Sjöholm finns med i rollistan! Fullständigt program för den teaterresan kommer senare.

Ni ser, det finns mycket roligt och spännande att se fram emot nu när ljuset så sakta återvänder!

Var rädda om er tills vi snart ses igen!

Och kom ihåg:

” Vi är inte lika gamla, vi är lika unga!”

(ur Gunilla Dahlgrens Lilla pensionärsboken)