Oktoberbrev från ordföranden

Hej SPF Seniorer i Bråbo Åby!

Hej SPF Seniorer i Bråbo!

Vilken fantastisk septembermånad vi har haft! Riktig sensommar, eller hur?
Nu är det oktober och vi ser fram emot att träffas och njuta av en del trevligheter tillsammans. *Måndagen den 9 oktober har vi besök av Dan Larsson och hans fantastiska klarinett. ”Vem tar hand om hösten?” frågar han oss inne i Ättetorpskyrkans kyrksal, där vi börjar vårt månadsmöte kl. 14.00. Därefter går vi ner till Pelarsalen, där vi avnjuter kaffe med bröd samt lotteri. Avprickning och ev. betalning tar vi när vi kommer ner till kaffet. Kom ihåg att anmäla er i tid!

*Den 12 oktober har vi bjudit in till myskväll med Ärtsoppa och varm punsch m.m. nere i Pelarsalen kl. 18-21. Sång och tävlingar kommer att förgylla kvällen. Anmälan senast 2 oktober! Vi har skickat ut inbjudan till en Informationsträff den 23 oktober till tio nya medlemmar i vår förening, vilket känns fantastiskt trevligt! Flera nya är på ingång har vi hört ryktas, vi växer!

*Folkhälsodagarna 5-7 september med både tipspromenad, kulturvandring, bågskytte, boule och information om mediciner för oss seniorer på programmet var glest besökta, tyvärr! Gruppen som planerade dessa dagar undrar vad det berodde på och kommer att be om tips från oss medlemmar inför nästa år.

*Det verkar kunna bli några biljetter kvar till Hjalmarrevyn den 3 december. Övriga SPF-föreningar i Norrköping har fått möjlighet att anmäla sig efter att vår anmälningstid gått ut men, som sagt det kan fortfarande finnas platser kvar. Hör av er snarast om ni vill stå på tur!

OBS! Kom ihåg att anmäla adressändring (även e-mail) till oss. Vi måste ha rätt adress för att nå ut till er med information från föreningen!

Jag vill passa på att så här offentligt tacka Mary Dolrma som i föreningens namn skickar så vackra, handmålade och handskrivna kort till dem i vår förening som fyller jämna år! Det är mycket uppskattat!

Tack också till Anita Kagevik som arrangerade besöket på Löfstad slott med både guidning och lunch, det var så uppskattat av deltagarna!
Kvällen den 21 oktober, med besök av Royne Mercurio (Herregud&Co) blev väldigt lyckad med många skratt och lyckade inköp!
Den 21/10 åker vi till Stockholm och Änglagård!

Var rädda om er och väl mött den 9 oktober!

Agneta Norblad
ordförande som hoppas att hösten dröjer….