Novemberbrev från ordföranden

Åby 4 november 2023

Hej SPF Seniorer i Bråbo!

Nu sitter jag här i höstrusket och lyssnar på regnet som slår mot rutan och tänker på den fantastiska sensommar/höst som nu tycks ha passerat. Ja, underbart är kort men nu kommer snart den härliga adventstiden, då vi får pynta lite extra, tända ljus och vänta på den fridfulla julen. Tiden går fort och innan vi vet ordet av, så är det vår igen! Själv går jag i ide under november och får inte mycket gjort, men ett litet novemberbrev ska jag väl kunna formulera och skicka ut till er i mörkret! Här kommer några ljuspunkter från mig:

*Teaterresan till Stockholm med musikalen Änglagård som mål, blev precis så lyckad som man hade förväntat sig och alla resenärer var helnöjda! Myskvällen med Ärtsoppa och Punsch blev också en mycket trevlig tillställning och programkommittén tackar så mycket för Dagens Ros i NT angående den kvällen!

*Måndagen den 13 november kommer Gunnar Hagberg med fotograf Ida Thyni och berättar om samt visar bilder på Portar i Norrköping. Kom ihåg att anmäla er senast 6 november!

*Tisdagen den 21 november samåker vi från Ättetorpskyrkans parkering kl. 12.00  till Dufweholms herrgård för lunch. Vi blir 43 medlemmar som gärna får betala 180 kr i förväg till vårt bg. 5897-5988. Vi ska betala faktura från Dufweholm innan vårt besök!

*SPF Seniorerna Söder anordnar en bussresa till julmarknaden på Taxinge slott den 23 november. Vill ni följa med på den så anmäl er till Birgitta Hilke tel.070 847 17 93 senast den 6 november. Kostnad: 690 kr/person.

*Den 3 december åker vi till Brevens bruk för att se Hjalmarrevyn Mot ljusare tider. Full buss lämnar Åby Arena 13.10 och RC 13.30. Hoppas att alla nu har betalat 870kr till vår förening för denna resa! Dryck och tilltugg finns att köpa på teatern i pausen.

*Måndagen den 11 december är det sista månadsmötet för i år och vi serverar en Jultallrik till priset av 175 kr/person. OBS! anmälan senast 27 november till Lasse Asklöf tel. 070 954 57 08, gärna via sms. Glöm inte att meddela ev. allergi!

*Valberedningen tar gärna emot förslag på personer som kan tänkas ställa upp som ledamot i styrelsen 2024. De söker även medlemmar som är villiga att ingå i våra köksteam som ser till att det ser välkomnande ut när vi kommer till våra månadsmöten och som även ser till att vi får njuta av gott kaffe med tilltugg!

Nu hoppas vi på en mild höst och att vi träffas den 13 november i Pelarsalen!
Var rädda om er!
Er vilande (i idet) ordförande Agneta Norblad

Ur ”Lilla Pensionärsboken” av Gunilla Dahlgren

Fördelen med katt före hund är att hon nöjer sig med sandlådan när det regnar!”