Majbrev från Agneta Norblad

Majbrev från ordföranden

Åby 2 maj 2023
Hej, alla medlemmar i SPF Seniorerna Bråbo!

”Sköna maj välkommen…”, även om vi fortfarande väntar på den efterlängtade vårvärmen! Vi har fortfarande två månadsmöten kvar innan vi tar ”semester”, så det gäller att hålla ångan uppe!

måndag den 8 maj kl 14 kommer Duo Dacapo på besök och underhåller oss med sina visor. Kom ihåg att anmäla er till Lasse Asklöf 070 954 57 08!

Vi har nu 250 medlemmar i vår förening, flera än vi någonsin varit, vilket känns fantastiskt!

Vi har glädjen att meddela att vi har fått en ny kassör efter Lisbeth Arbrandt som flyttar till Skåne i juni. Tack till Lisbeth som varit en fantastisk kassör och lycka till med flytten!
Den nya kassören heter Barbro Olsson och har varit medlem i vår förening i flera år. Hon är civilekonom och har arbetat med ekonomi i hela sitt yrkesverksamma liv. Hon har dessutom haft kassörsuppdrag i både ekonomiska och ideella föreningar genom åren och känns väldigt kvalificerad för uppdraget som kassör i SPF Seniorerna Bråbo. Välkommen Barbro!

Den 25 april hade vi besök av naturfotografen Erik Hallgren som tog oss med på en fantastisk resa runt hela världen. Vi fick ta del av både natur och vilda djur som han fångat genom sin kameralins, fantastiska bilder!IT-café startade på Åbyknuten den 4/4 och fortsätter tisdagar 10.00-12.00, maj månad ut. Välkomna med era smartphones och ”paddor” om ni vill lära er mera om hur de fungerar!

*23/5 är det studiebesök på Rejmyre glasbruk med lunch på Värdshuset efteråt. Vi samåker från Ättetorpskyrkans parkering kl.10.00. Anmälan till Krister Norblad 070 204 51 85 senast den 9/5. OBS! Betalning 160 kr/person till vårt bg 5897-5988 eller Swish 123 135 13 29 innan besöket!

*Det finns platser kvar till musikalen Änglagård på Oscarsteatern den 21 oktober. Program och prisuppgift för den resan (ca.1500 kr) meddelas inom kort. Inbjudan går nu ut till övriga SPF-föreningar i Norrköpingskretsen, så det gäller att anmäla sig snart om man vill försäkra sig om en plats! Vi har 50 biljetter.

Kom ihåg att berätta om ni har gluten eller laktosintolerans, när ni anmäler er till våra möten! Kom också ihåg att vi ogärna tar emot mynt i fortsättningen! 20-kronorssedlar eller swish fungerar utmärkt i vår lotterikassa! Fortsatt härlig vår önskar jag er alla!

Dagens visdomsord:
”Du är aldrig för gammal för att sätta nya mål eller drömma nya drömmar.”
Les Brown

Er vårälskande ordförande Agneta Norblad