Junibrev från ordföranden

Sista mötet i vår är på Kroktorpet 12 juni.

Åby 2 juni 2023

Till alla medlemmar i SPF Seniorerna Bråbo Åby!

Ja, nu är det äntligen sommar och vi har många sköna, soliga dagar att se fram emot.

Sista mötet i vår är på Kroktorpet den 12 juni.
Kom ihåg att ta med egen kaffekorg!
Mikael Leonardsson underhåller oss och vi har lotteri som vanligt, 5 lotter för 20 kr. Ni behöver anmäla er för att vi ska veta hur många program vi kan dela ut på plats.
Om det mot förmodan skulle ösregna, flyttar vi in i Pelarsalen, Ättetorpskyrkan! Jag kan tyvärr inte vara med på Kroktorpet, då vi befinner oss i Göteborg för att fira ett barnbarn på hennes studentdag.

* Det är nu dags att betala till musikalen Änglagård för er som bokat biljett.
1 390kr/pers. senast den 15/6 till bg. 5897-5988 eller Swish 123 135 13 29. Glöm inte att skriva Änglagård och namn i meddelandefältet! Resan är fulltecknad, men det går att ställa sig på väntelista, det kan bli ett och annat återbud innan 21/10 och vi kan inte lämna tillbaka några biljetter.
Meddela mig om ni vill stå på den listan!

IT-stöd i höst
*I höst kommer vi att erbjuda hembesök för er som fortfarande inte har skaffat e-postadresser samt känner er lite osäkra på hur ni kan använda era datorer i praktiken. Det är i första hand vår webbredaktör Frans Schlyter som står för detta erbjudande. Han kommer att formulera detta i ett särskilt brev som vi publicerar inför höststarten.

*På sista styrelsemötet den 5/6 kommer vi att ta upp frågan om vi ska anordna några tillfällen till Sommarkafé under sommaruppehållet. Håll utkik på vår Hemsida och under Föreningar i NT!

*Charlotta Wändahl erbjuder sig att hålla i Yoga (andningsyoga) på torsdagar 11.00-12.10 i höst. Lokal Pelarsalen, Ättetorpskyrkan. Jag rekommenderar detta å det varmaste, sååå nyttigt för oss lite äldre!

Jag slutar med att önska er alla en riktigt skön sommar med några citat ur HerreGud&Co:

”Ta reda på vad som gör dig glad och se till att det får gott om utrymme i ditt liv!”
”Den som är ute på djupt vatten bör hålla munnen stängd!”
”Jag älskar att äntligen få klaga på sommarvärmen!”

Agneta Norblad, er semestrande ordförande