Decemberbrev

Tänk att det redan är december och adventstid! Vart har tiden tagit vägen? Det känns som om årshjulet snurrar fortare och fortare…!

Åby 1 december 2023

Hej SPF Seniorer i Bråbo!

Vilken tur då att vi fortfarande har lite trevliga träffar kvar innan nästa år tar vid.

Söndagen den 3/12 åker ett gäng glada seniorer till Brevens bruk för att roa sig tillsammans med Hjalmar som leder oss ”Mot ljusare tider”.

Måndagen den 11/12 har vi julavslutning i Pelarsalen. Eftersom det tidigt blev fullt (80 personer) och vi fick sätta ca. 30 medlemmar (!) på väntelista innan sista anmälningsdagen var inne, beslutade vi oss för att utnyttja även det inre rummet till dukning och tar emot 112 sittande gäster! Vi kommer därför att börja uppe i kyrksalen med att lyssna på Janne Johansson som bjuder på ”Musik i juletid”. Därefter drar vi oss ner mot Pelarsalen för att avnjuta en jultallrik med allehanda godsaker på. Det blir ingen entrébiljett med dragning, men lotteri som vanligt. OBS! Det är viktigt att alla har betalat 175 kr före den 11/12

Inför nästa år har vi en del nyheter att rapportera om:

Entreávgiften till månadsmötena höjs till 70 kr/person beroende på att allt har blivit dyrare, kaffe, bröd, artister…..
Det kommer också att bli nyordning beträffande anmälningar till våra övriga arrangemang och resor. Det kommer ni att se i vårt Vårprogram. Vidare kommer all information från oss i fortsättningen bara gå att läsa på vår hemsida: www.spfseniorerna.se/brabo, i Programbladet samt under Föreningar i NT.

Vi kommer inte att skicka ut brev via PostNord, portot för vanligt brev kommer att höjas från 15 kr till 18 kr efter nyår!

Programmet för våren 2024 är i stort sett klart och kommer förhoppningsvis att kunna delas ut den 11/12! Vi har en del spännande arrangemang och resor att se fram emot!

Jag vill också ta tillfället i akt och be dig att på allvar ta dig en funderare på vad just du skulle kunna bidra med i föreningen i form av styrelsearbete, cirkelledare, programkommitterad eller övrig funktionär. För några av dessa funktioner utgår ett kostnadsbidrag.

I en ideell förening som vår krävs det att man byter ut några ledamöter och funktionärer då och då för att förhindra att det går slentrian i arbetet och få in lite nya, friska krafter i styret! I styrelsen behöver vi få in ytterligare en ledamot inför nästa mandatperiod (årsmötet är den 12/2) och i programkommittén behöver vi få in lite nytt blod (läs nya idéer). OBS! Om vi inte har en komplett styrelse, så kan vi inte fortsätta att driva SPF Seniorerna Bråbo! Det vore väldigt tråkigt, eller hur!

Observera också att det ni ser i programbladet och det ni upplever på våra månadsmöten är Programkommitténs idéer och Köksteamens arbete, inte styrelsens! Ni får gärna höra av er till valberedningens ordförande Krister Norblad 070 204 51 85 om ni kan tänka er en plats i styrelsen under två år eller till Lasse Asklöf 070 954 57 08 om ni kan tänka er att ingå i programkommittén under nästa mandatperiod.

Ytterligare en förändring inför nästa år är att jag som ordförande inte kommer att skicka månadsbrev. Dessa brev var meningen att ersätta våra fysiska möten under pandemin men fortsatte skrivas, efter allmänt önskemål. Detta ingår således inte alls i mitt ordinarie uppdrag och det är viktigt att påpeka för en framtida styrelseordförande!

Nu hoppas jag att alla håller sig friska under december och får fira en härlig jul och nyår!

Vi ses den 11/12 och till dem jag inte träffar då:

En riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR 2024!

UR Herre Gud&CO:
” Konstigt! Jag började på den här chokladkalendern igår och det är redan 23 december…!?”

” Det är mycket man inte måste!”

Ur Lilla Pensionärsboken:
”Jag känner mig lite klen, men när det är något roligt på gång så orkar jag!”

Agneta Norblad, er julälskande ordförande