Oktoberbrev från Agneta

Dags för månadsbrev igen.

Åby 221003

Hej, alla medlemmar i SPF Seniorerna Bråbo!
Dags för månadsbrev igen. Tiden rusar fram och vi är redan inne i oktober. Vi har en hel del roligt att se fram emot under hösten.

* Närmast ligger vårt månadsmöte den 10/10, då vi får besök av Roland Engdahl med unga talanger samt HLR-information av medlemmen Kerstin Müllner.

* Vi vill också slå ett slag för vår Festkväll med Haga 49:ers den 21/10 kl 18-21. Vi har bytt lokal och kommer att vara i Pelarsalen (Ättetorpskyrkan) där det vankas buffé, kaffe och kaka samt ett glas vin/öl till det fatala priset av 220 kr/person. Det kommer att finnas möjlighet att köpa mera vin/öl att dricka till självkostnadspris. Orkestern kommer att spela musik som vi känner igen och som vi dansade till i vår ungdom, så om man vill ta en svängom under kvällen, så är det fullt möjligt! En del överraskningar samt lotteri utlovas dessutom!
Anmälan görs till Lasse Asklöf 070 954 57 08 senast 7/10, betalning görs på plats (vi har Swish). Om man är ”singel” och gärna vill ha med sig en vän, så går det jättebra, även om den vännen inte är medlem i SPF Bråbo!

* Den 14 oktober har Norrköpings kommun bjudit in alla seniorer till Träffpunkten, Nyköpingsvägen 28 kl 9.30-12.00 under rubriken Digital hjälp för äldre. Tag med din mobiltelefon eller surfplatta och få hjälp med dina frågor kring den digitala världen! Det finns personal på plats som hjälper dig.

* Vi har möjlighet att ordna en Yoga-cirkel (andningsyoga) med Charlotta Vändahl, förslagsvis 5x1 timme. Är du intresserad, så hör av dig till Agneta Norblad 070 743 28 84, så snart som möjligt! Lokal i Åby.

* Vill du lära dig mer om hur du kan ha nytta av din dator, surfplatta och/eller mobiltelefon, så har vi även där möjlighet att ordna en cirkel på förslagsvis 5x2 timma med Björn Malmström, Seniornet.
Intresseanmälan till Agneta Norblad (se ovan). Lokal i Åby.

* Vi har nu ökat på antalet medlemmar i vår förening och är idag 231 och flera är på väg in. Det är väldigt positivt! Det finns plats för många flera och det har från distriktshåll utlysts en tävling om vilken förening som lyckas värva flest medlemmar under perioden 1/10 - 31/11, så nu är det upp till var och en av oss att värva nya seniorer till vår förening. Vinnande förening får 5000 kr och den person som värvat flest medlemmar får 20 000 kr till en resa! Det är bara att sätta igång värvningen! Meddela Hans Dahlin 070 824 27 13 om ni har någon ny medlem på gång, så ser han till att den blir registrerad!

* Vi har fått ett digitaiseringsombud i vår förening, Frans Schlyter.
* OBS! Det är viktigt att ni meddelar Hans Dahlin (se ovan) om ni byter E-mailadress!

* Onsdagspromenaderna fortsätter som vanligt med samling på Ättetorpkyrkans parkering kl. 9.30. Alla är välkomna! Ledare Jens Stenbom 070 331 23 57.

* Våra två Läsecirklar är nu igång igen efter sommaruppehållet.
* Till sist vill jag påminna om att vi nu har ett bankgiro (Östgöta Länsförsäkringar) och
företags-Swish. Spara dessa uppgifter på strategisk plats!

Bankgiro: 5897-5988
Swish: 123 135 13 29

Ha en riktigt skön höstmånad och väl mött den 10 oktober i Pelarsalen, Ättetorpskyrkan!

Vänliga hälsningar!

Agneta Norblad
er oförvägne ordförande

Ur Att bara vara:

Det finns så mycket i världen för oss alla, om vi bara har
ögon att se det och hjärta att älska det och händer att ta det till oss….

Lucy Maud Montgomery (1874-1942)