Novemberbrev från ordföranden

Novemberbrev från er ordförande Agneta Norblad

Åby 1 november 2022

Hej, alla SPF Seniorer i Bråbo!

Redan november månad och fortfarande milda dagar, härliga höst! Nåväl,
vintertid (eller normaltid) har ändå inletts och nu är det bara att vänja sig vid
att det mörknar lite tidigare på dagen och vi får krypa inomhus och mysa i
stearinljusens sken. Inte så tokigt ändå!
Festkvällen med Haga 49:ers blev ensuccé, även om vi kunde ha varit utan den extra kryddan med alarm mitt i festandet!! Programkommittén har börjat snickra på vårens program, men vi har fortfarande en hel del trevligt att se fram emot nu i höst. Vi vill redan nu påminna om julavslutningen den 12 december. Vi är tvungna att höja avgiften
för den gången från 120kr till 150kr/person p.g.a. dyrare omkostnader än
beräknat.
Senaste anmälningsdag till Lasse Asklöf 070 954 57 08, samt betalning är den 5 december. Eftersom lokalen tar högst 80 personer, så är det ”Först till kvarn…” som gäller!
Den 12 november åker ett glatt gäng seniorer till Stockholm för att se musikalen Tootsie på Oscarsteatern. Jag påminner om att bussen hämtar upp oss Åbybor kl.9.45 vid Åby Arena (Resecentrum 9.30). Beräknad hemkomst i Åby ca.20.00.
14 november är det månadsmöte med prästen Roger Fremred som underhåller
oss med sång och musik.
21 november har vi bjudit in 11 nya medlemmar till Åby Konditori för en
presentation av vår förening bl.a.
23 november ses vi på restaurang Bistro Bubbel i Åby kl.18.30. Sista
anmälningsdagen till det evenemanget är den 9 november. OBS! Begränsat
antal. Anmälan görs till Krister Norblad 070 204 51 85.
Onsdagarnas Kulturvandringar fortsätter under ledning av Jens Stenbom.
Boulen tar vinterledigt och återkommer när våren gör sitt intåg igen!
Kontakt är tagen med en ledare för Data/Mobil-kurs. Vi återkommer med tid
och plats, så snart vi kan.
* ”S:t Olof i Norrköping bjuder in.”. Där finns tre intressanta resor som vi kan anmäla oss till, Julmarknad i Nora, La Bohème på Stockholmsoperan samt en 6-dagarsresa
till Holland i april 2023.

På en ordförandekonferens i Vårdnäs förra veckan hade vi bl.a. besök av en
fysioterapeut som talade om hur vanligt det är med fallolyckor bland oss seniorer och hur viktigt det är att träna balans och benstyrka, äta mera proteinrik kost samt uppdatera vår medicinlista!
Med detta sagt ber jag er nu att se er för, när ni är ute och går i det fina höstvädret, så ses vi snart igen!

Apropå höströjning:

”Det är svårt att veta när man är klar, när man inte vet vad man håller på med!”
(ur Herre Gud&Co)

Vänliga hälsningar från en förväntansfull
Agneta Norblad
ordförande