Marsbrev från ordföranden

I dessa orostider sänder vi alla våra varmaste tankar och styrkekramar till det ukrainska folket och ber för att de goda krafterna, som växer sig starkare och starkare i omvärlden, ska segra och få de onda att ge vika, så snart som möjligt!

Åby den 1 mars 2022

Hej alla SPF-are i Bråbo!

Vi försöker gå vidare med våra planer för vårens aktiviteter i SPF Seniorerna Bråbo och hoppas att ni hänger på!
Här kommer en påminnelselista:

Det finns platser kvar till Resan i det blå den 8 april och anmälan till Agneta 070 743 28 84 bör ske senast 8 mars. En gissningstävling ang. resmålet sker under resan och fina priser utlovas till dem som gissar rätt! En toppendag garanterar vi!

Månadsmöte den 14 mars med besök av Marianne Wik som kåserar kring ”En måste få skratte”. Under kaffet berättar Åby Lions om sitt arbete. Lotteri med njutbara vinster utlovas som vanligt. Ladda med 10:or och 20:or!

Lunch på Fridhem den 22 mars 11.30-13.30. Anmälan till Lasse Asklöf 070 954 57 08 senast 15 mars. Pris 145 kr betalas på plats. Samåkning från Åby Arena 11.10.

Vi vill slå ett slag för en Temadag, Psykisk hälsa som belyser Gemenskap och Sociala möten i äldre människors vardag. Temadagen går av stapeln den 29 mars kl.13-17 på Thapperska, G:a Övägen 23, Norrköping. Anmälan senast 12 mars till: 073 043 53 33 eller e-post: barbromattsson@gmail.com. Se särskild inbjudan med program på vår hemsida: SPF seniorerna Bråbo/hemsida.

Glöm inte bort att vi ska digga Elvis Presley i Blå salen den 26 april kl.18-21!
Anmälan nödvändig eftersom vi behöver veta hur mycket korv som ska inhandlas!

Vår Auktion i Åby Folkets hus är flyttad till lördagen den 14 maj kl. 10-13 (visning 10-11.30). Inlämning av objekt av god kvalitet (ej loppisfynd) samt ej för skrymmande möbler sker tisdagen den 8 maj och onsdagen den 9 maj kl. 15-18 till Åby Folkets hus. Affischering och annonsering planeras.

Detaljer kring resan till Gränna-Visingsö den 19 maj är under utarbetning och kommer att presenteras i nästa månadsbrev. Ni får gärna redan nu anmäla ert intresse till Agneta!

Lördagen den 30 juli ordnar distriktet en bussresa till Eksjö Internationell Tattoo. Buss avgår från Åby Arena ca. kl. 7.00. Kostnad 575 kr/person. I priset ingår: bussresa, entrébiljett, frukostfika & lunch på Eksjö Stadshotell. Eftersom trycket på biljetter är stort så ber distriktsstyrelsen att anmälan + betalning sker så snart som möjligt!
Ring Agneta om du vill veta mera!

Vi vill redan nu berätta att vi kommer att göra om den bejublade 2-dagarsresan till Värmland och Berättarladan i Sunne med flera intressanta studiebesök under resan. Boka redan nu in 25-26 augusti (to-fr) i era almanackor! 50 teaterbiljetter och hotellrum på Frykenstrand är redan bokade. Närmare information lämnas senare i vår. Intresseanmälan kan göras på de kommande månadsmötena.

Årsmötet är avklarat och den nya styrelsen består av
Agneta Norblad ordförande, Krister Norblad vice ordförande,
Gösta Persson sekreterare, Lisbeth Holmqvist Arbrandt kassör,
Lars-Erik Asklöf, Bitten Lindell och Lena Simlund ledamöter.
Valberedningen 2022 består av: Hans Dahlin sammankallande, Jens Stenbom och Ann Weimer.
Årsavgiften på 260 kr kvarstår. 160 kr går till förbundet, 10 kr går till Distriktet och 90 kr går till vår förening SPF Seniorerna Bråbo.

Nu hoppas vi på stor uppslutning på våra månadsmöten och övriga evenemang i vår!

Tills vi ses: Var snälla mot varandra och le mot alla i er omgivning!
Vänlighet och leenden sprider sig som ringar på vattnet.
Njut av att våren startat med strålande sol och Fettisdag!
Och apropå Fettisdag:
Ur Herre Gud &Co: Kalorier ska ätas, inte räknas!

Med vänliga hälsningar!

Agneta Norblad
er ordförande som just lämnat idet och njuter av vårsolen (och en och annan semla)!