Junibrev från Agneta

Hej alla SPF-seniorer i Bråbo!

*Nu är det äntligen sommar, även om den riktiga sommarvärmen låter vänta på sig! Vi får ha tålamod.
Nu ses vi snart på vår årliga sommaravslutning utomhus. Denna gång blir det på Skogsvallen i Simonstorp, måndagen den 13 juni kl. 14.00. För er som vill samåka gäller samling på Åby Arenas parkering 13.30.
Alpackabonden Joakim Trybom kommer att berätta om sina husdjur som nu betar på ängen vid Skogsvallen, Jens Stenbom berättar om Skogsvallen och vi går en liten tipspromenad runt vallen.
Tag med egen fikakorg och glatt humör!

*Jag hoppas att ni har läst brevet som vår KPR-representant Jan Nyström har skrivit! Det finns på vår hemsida www.spfseniorerna.se/brabo. Där står det bl.a att den 10/8 har man möjlighet att träffa våra kommunalpolitiker och ställa frågor om hur de tänker jobba med aktuella och framtida äldrefrågor efter valet. Lämna gärna förslag på frågor ni vill ha belysta. Frågorna lämnas till Jan Nyström ( jamony@telia.com) eller till Agneta Norblad (agneta.norblad@gmail.com) senast den 9/6. Mötet med politikerna är på Thapperska skolan, Havet den 10/8 kl. 14-16. Välkomna!

*Auktionen vi anordnade i Folkets hus den 14 maj gav ca. 3500kr i vinst. Tack till alla som bidrog till den!

*Till Värmlandsresan den 25-26 augusti är det 47 anmälda. Det finns således 3 platser kvar om någon mer önskar följa med. Priset, 2.690kr/pers. i dubbelrum resp. 3.090kr/pers. i enkelrum betalas senast 15 juli till bankkonto: 6591 836309138 (Handelsbanken) Ange SPF Bråbo samt Värmland och ert namn.

*Enkäten visade att en majoritet av våra medlemmar föredrar att vi har våra månadsmöten i Pelarsalen (f.d. Blå salen) i Ättetorpskyrkan. Man anger framförallt tillgängligheten som skäl. Vi har således bestämt att vi fr.o.m. hösten 2022 har våra möten där. Folkets hus styrelse är underrättad och lokalen i Ättetorpskyrkan är bokad. Väl mött där i höst!

*Höstens program kommer att delas ut före midsommar, men vi vill redan nu slå ett slag för teaterresa till Stockholm där vi bokat 50 biljetter till musikalen Tootsie på Oscarsteatern den 12 november. Se bilaga! Teatern behöver veta hur många biljetter som går åt och ber om besked senast 25/6! Vi ämnar erbjuda PRO i Åby samt övriga SPF-föreningar i Norrköping plats på vår buss så nu är det först till kvarn´ som gäller! Anmäl intresse till Agneta Norblad 070 743 28 84 senast 25/6!

*Vandringsgruppen inbjuder till Sommarcafé fyra onsdagar i sommar. Se bilaga! Alla är välkomna!

*Vi söker en ny cirkelledare till vår Natur&Kulturcirkel. I våra cirklar har ledaren en sammankallande samt inrapporterande (till SV) roll. Samtliga deltagare är med och planerar samt genomför det program man kommit överens om. Hör av dig till Agneta Norblad om du är intresserad!

*Våra två bokcirklar har plats för ytterligare en deltagare/ grupp. Om du är intresserad, så hör av dig till Kerstin Borg 070 556 95 62 eller Ingrid Sonesson 070 836 97 77.

Nu hoppas jag bara att ni alla får en riktigt härlig SOMMAR med varma, sköna och lata dagar så att ni laddar upp för en höst fylld med trevligheter i bl.a SPF Bråbo!

Dagens citat ur Herre Gud&Co:
Om det är resan som är mödan värd - varför har vi då så bråttom?

Med hopp om att vi ses på Skogsvallen den 13/6,
er förväntansfulla ordförande Agneta!