Majbrev från ordföranden

Håll i, håll ut-------snart ses vi igen!

Åby 210517

Hej alla medlemmar i SPF-seniorerna Bråbo!

Nu ska vi väl ändå kunna andas ut lite!
Den personliga lockdownen är avblåst och många av oss har fått sin andra dos vaccin. Vi vågar försiktigtvis blicka framåt igen, äntligen!
Vi har en härlig sommar framför oss med allt vad det innebär av möten med nära och kära, bad och sol, utflykter i naturen och lata dagar i hängmattan.
Vi tänker fira sommarens intåg med Sommarcafé på Kroktorpet, måndagen den 21/6 kl. 14:00.
Medtag eget kaffe och mugg och ev. stol. Vi bjuder på kaffebröd och lite upptåg! Lotteri som vanligt.
Anmälan till Lasse Asklöf tel. 070 954 57 08 eller email: lasseasklof@gmail.com senast 14/6.
Vi förutsätter att alla är vaccinerade då!

Vi flaggar redan nu för vår festliga Uppstart med Champagne och musikunderhållning den 23/8, även den på Kroktorpet!
Mer information om detta följer med augustibrevet.
Vi planerar att ha månadsmöten som förut, i Folkets hus, andra måndagen i månaden.
Flera studiebesök, oktoberfest, teaterresa i november och en, än så länge hemlig konsert med storstjärnor i december, står på programmet.

Detaljerat program kommer att delas ut i juni samt läggas ut på hemsidan före midsommar.
Kampanj för att värva nya medlemmar till vår förening planeras och där har ni alla ett uppdrag att värva era grannar, vänner och släktingar som ännu inte blivit medlemmar!

Onsdagspromenaderna fortsätter hela sommaren. Är du intresserad av att deltaga, så kontakta Jens Stenbom tel. 070 331 23 57
Boulespelet fortsätter bakom Åby gästgiveri på torsdagar 14.00-16.00 till dess annat meddelas. Medtag egen fikakorg. Klot finns att låna. Vid frågor kontakta Bengt Johansson tel. 070 816 36 56.
Aktiviteterna som skulle ske under Folkhälsoveckan 17-21 maj fick av förklarliga skäl läggas på framtiden, men är nu planerade till vecka 36, 6-10 september. Detaljerat program kommer att presenteras i god tid.

Håll i, håll ut-------snart ses vi igen!

Till dess, ha en riktigt skön vår, så hörs vi igen i juni!

Ur Att bara vara:

Skriv det i ditt hjärta, att varje dag är årets bästa dag.
Ralph Waldo Emerson (1803-1882)

Styrelsen för SPF-seniorerna Bråbo genom

Agneta Norblad, hoppfull ordförande