Augustibrev

Här är ett månadsbrev från vår optimistiska ordförande

Åby den 8/8 2021

Hej allesammans!

Hoppas att ni orkat njuta av den fantastiska sommar vi haft, trots värmen! Sommaren verkar dröja sig kvar och vi kan se fram emot en höst med många trevliga stunder tillsammans i vår förening. Bengt Johansson låter meddela att Boulen sätter igång igen den 12:e augusti, efter sommaruppehållet. Vi träffas bakom Gamla gästgiveriet vid Hultdalsskolan kl. 14.00 varje torsdag, så länge vädret tillåter. Kom gärna och prova på, du som inte redan har gjort det! Inga förkunskaper behövs och klot finns att låna.

Onsdagspromenaderna tillsammans med Jens Stenbom fortsätter med samling på Coop-parkeringen kl. 9.30.

Kom ihåg att anmäla dig till våra möten i höst!

Vi väntar på besked från Britt Åkerlind, Östergötlands smittskyddsombud, beträffande hur många personer vi kan vara inomhus i höst (än så länge är det 50 personer som gäller, så vitt vi har tolkat det). Hon har haft semester och har mycket post att gå igenom innan hon kan svara på vår förfrågan!
Vi räknar med vackert väder den 23/8 då vi ses på Kroktorpet med musikunderhållning av Mikael Leonardsson. Vi bjuder på ”Champagne” och ni tar själva med er kaffekorg och ev. stol. Anmälan senast en vecka innan till Lasse Asklöf! (070-954 57 08  Epost: lasseasklof@gmail.com)

Det finns fortfarande platser kvar till Hjalmars julspektakel och ni får gärna också lämna intresseanmälan till Jubelkonserten den 29/11 i Kvillinge kyrka! Ring eller maila till Agneta Norblad!

Vi har fått några nya medlemmar till vår förening, men ni får gärna göra lite reklam för oss, så att vi får flera! Vi hoppas komma igång med våra cirklar så snart som möjligt. Besked om det kommer i samband med första mötet i augusti.
Ni som är intresserade av att spela Canasta kan ta kontakt med Björn Aldenmark 073 571 1067. Ni som vill spela Bridge kan kontakta Åke Renåker 011-609 94.
Inför våra träffar gäller givetvis att vi är vaccinerade och känner oss fria från förkylningssymtom!

Fortsatt skön sommar önskar vi er alla!

Styrelsen för SPF Seniorerna Bråbo,
genom er obotligt optimistiska ordförande
Agneta Norblad

Varje dag är en gåva. Ta emot den. Njut av den. Gläd dig åt den.