Årsmöte 1 mars

Här finns alla handlingar till årsmötet 1 mars

Åby 8/2 2021

Hej alla SPF-seniorer i Bråboföreningen!

Hoppas att ni alla mår bra och har uppfattat att dagarna blir ljusare och ljusare! Februari är en kort månad och innan vi hunnit blinka, är vi inne i mars, den första vårmånaden.
Med detta brev följer dagordning och samtliga handlingar till årsmötet den 1/3.
Om ni bifaller alla Förslag till beslut enligt dagordningen och eventuella bilagor, så behöver ni inte göra någonting. Om ni har en avvikande åsikt än Förslag till beslut,så måste ni höra av er till vår sekreterare Gösta Persson senast 23/2 2021: email:gostapersson20@gmail.com
eller postadress :
SPF-Seniorerna Bråbo
c/o Gösta Persson
Gröna gatan 19 B
616 33 Åby.
Mötet bygger på konsensusbeslut, vilket innebär att om någon medlem motsätter sig ett föreslaget beslut, så måste ett nytt förslag till beslut cirkuleras till alla medlemmar. Vi har valt att ha årets årsmöte per korrespondens (per capsulam) främst för att Coronarestriktionerna omöjliggör ett fysiskt möte men också för att få vår nya kassörformellt vald. Hon har varitadjungerad sedan 1/6 2020, då vår förre kassör avgick.

Flera föreningar i distriktet har valt att skjuta upp sitt årsmöte till senare i vår, då de hoppas att restriktionerna har lättat och man kan träffas fysiskt. När (om) vi får lov att träffas i större samlingar igen, så har ju vi redan klarat av vårt årsmöte och kan ställa till med en rejäl återföreningsfest!
Det är något att se fram emot, eller hur!
Nu håller vi tummarna för att vaccinationerna kommer igång efter allt strul och att vårsolen snart kommer för att värma upp våra frusna leder!
Till dess: Läs igenom och begrunda årsmöteshandlingarna samt fortsätt vara rädda om er och varandra!

Ur Instruktionsbok för livet av H.Jackson Brown Jr:
Tänk stora tankar, men uppskatta små glädjeämnen.

Med vänliga hälsningar!

Agneta Norblad (fortfarande er optimistiska ordförande)

Medlemsbrev från ordföranden

Dagordning