Aprilbrev från Agneta Norblad

Mitt i april och med våren stampande utanför porten, kommer här ett brev med lite information om vad som är på gång i vår förening.

Åby 2021-04-15

Hej alla SPF Seniorer i Bråbo!

I väntan på att alla ska ha fått sin andra vaccinationsspruta, planerar vi för kommande nystart av vår verksamhet.

Boulespelandet är igång på torsdagar kl. 14.00 bakom Åby gamla gästgiveri vid Hultdalsskolan.
Kom gärna dit och pröva på! Vi har klot att låna ut.

Onsdagspromenaderna med Jens Stenbom utgår från Coops parkering i Åby kl. 10:00. Om du inte gått med den gruppen tidigare, men gärna vill prova på, så kontakta Jens tel. 070 331 23 57.

Deltagarna i våra två läsecirklar och Natur/Miljöcirkeln låter hälsa att de återupptar sina möten när alla blivit vaccinerade.

Planeringen inför Folkhälsoveckan 17-21 maj är i full gång och ett detaljerat program om vad den kommer att innehålla presenteras på hemsidan och via mail samt under Föreningar i NT i början av maj.

Programkommittén sammanträder i slutet av april för att arbeta fram ett program för hösten.
Vi tar gärna emot önskemål och förslag på vad det kan innehålla!
Maila eller ring till krister.norblad@gmail.com, 070 204 51 85.

Den planerade Sommarfesten kommer att gå av stapeln i form av Uppstart i augusti (om FHM tillåter)! Vi återkommer i ärendet.

Vi beräknar kunna distribuera programbladet i god tid inför höstens uppstart.

Vi kommer under våren att göra en medlemsvärvningskampanj i form av brevutskick samt annonsering. Vi ber även er medlemmar att göra reklam för SPF Seniorerna Bråbo bland era nyblivna pensionärsvänner!
Ju flera desto roligare, eller hur!

Till sist vill jag bara be er att hålla ut! Vi är snart i mål och då får vi äntligen träffas igen och kanske t.o.m krama om varandra! Vem vet!

Med vänliga hälsningar!
Styrelsen/

er alltjämt optimistiska ordförande Agneta Norblad

Ur boken Att bara vara:

Om du kan fördriva en absolut onyttig eftermiddag på ett absolut onyttigt sätt, så har du lärt dig hur man ska leva.

Lin Yutang