Månadsbrev januari

God fortsättning alla SPF-vänner i Bråboföreningen!

Åby 210120

God fortsättning alla SPF-vänner i Bråboföreningen!

Hoppas att ni haft en härlig december med ljuspunkter kring jul- och nyårshelgen, trots nya restriktioner från myndigheterna!

Vi går en annorlunda vår tillmötes, som det verkar. Vi väntat ivrigt på att alla som vill ska få vaccinera sig så snart som möjligt, ty först då kan vi börja planera våra fysiska möten igen.

Onsdagspromenaderna fortsätter, i egen regi. De som vill vandra med ledaren Jens Stenbom träffas på Coops parkering kl. 10:00, varje onsdag morgon.

Boule-aktiviteterna ligger på is tills vi får besked om att fler deltagare inomhus tillåts. Beträffande våra cirklar så inväntar cirkelledarna besked om att deltagarna har fått sin vaccination innan de startar upp igen.
Årsmötet som alltid brukar hållas i februari kommer att ske per korrespondens i år och är satt till den 1/3 2021. Det innebär att alla medlemmar kommer att få dagordning, aktuella handlingar samt instruktion om hur man återkopplar sina synpunkter och ev. röst till styrelsen, senast 15/2.

Det här brevet är en Kallelse till årsmötet.

Om man vill lämna in en motion till mötet, så skall den vara sekreteraren Gösta Persson tillhanda senast 1/2.

Epost: gostapersson20@gmail.com eller posta/brev till: SPF-seniorerna Bråbo c/o Gösta Persson, Gröna gatan 19 B, 61633 Åby.

Kom ihåg att regelbundet titta på vår Hemsida och/eller under Föreningsnotiser i NT efter ev. nyheter i vårt utbud!

Under år 2020 avled följande medlemmar i vår förening:

10/3 Inger Björnberg
1/4 Maud Andersson
29/9 Börje Brengdahl
12/11 Mona Cederlund
26/11 Gunilla Karlsson
22/12 Irene Holm

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor, där intet mörker är.
I ljusa irisringen du bär en mörk pupill.
Ty mörkt är allt som ljuset med bävan längtar till.
Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där.
Var inte rädd för mörkret, som ljusets hjärta bär.
Erik Blomberg

Vi tänder ett ljus. Vila i frid.

Med hopp om en ljus vår (i alla bemärkelser) avslutar er obotligt optimistiska ordförande
Agneta Norblad