Septemberbrev till SPFseniorerna Bråbo Åby medlemmar

Brev från ordföranden i SPF Seniorerna Bråbo Åby

Jursla 9/9 2020

Hej, kära SPF-vänner i Bråboföreningen!
Äntligen är vi i gång, om än på lite annorlunda vis. Upptaktsträffen på Kroktorpet var välbesökt, över 60 personer, vädret var på vår sida och alla var glada över att få träffas igen.

*Måndagen den 14/9 går SPF-mästerskapet i bangolf av stapeln på Himmelstalunds minigolfbana och dit har 14 personer anmält sig. Man får gärna komma dit och heja!

*Studiebesöket på Ekenäs slott med efterföljande lunch på Bille's Cafe´ i Norsholm den 22/9 kvarstår och där finns det platser kvar (13 av 35 platser är bokade). Anmälan till Anita Kagevik tel.070 686 59 82 senast 11/9.

*Månadsmötet den 12/10 är inställt och istället planerar vi en svamputflykt onsdagen den 14/10 tillsammans med Jens Stenbom och Krister Norblad. Vi samlas på Coops parkering i Åby kl. 9:00 för gemensam färd i egna bilar till kända svampställen i vår närhet. Medtag svampkorg och egen matsäck! Anmälan senast fredagen den 9/10 till Krister Norblad tel. 070 204 51 85.

*Pubafton med dans den 15/10 har vi också nödgats ställa in, då det lär vara svårt att hålla coronaavstånd i dansens hetta!

*Den 7/10 har vi bjudit in våra fjorton nya medlemmar till en information/pratstund över en kopp kaffe i Folkets hus. De har fått ett separat brev/mail med inbjudan till detta.

*Våra två läsecirklar har kommit igång medan Natur och Kulturcirkeln, Media- och Datacirkeln samt Bridge och Canasta- spelarna avvaktar till nästa år.

*Glöm inte att anmäla er till Seniorvisningarna av filmerna på Cnema, se förra brevet!

Nästa medlemsbrev kommer i oktober, då vi hoppas att Folkhälsomyndigheten  kommit med nya och humanare besked angående hur många vi får ses inomhus bl.a!

Till dess: Lev väl och förståndigt!

Styrelsen gm Agneta Norblad
Hoppfull ordförande