Planerade aktiviteter

Till våra medlemmar i SPF Seniorerna Högsäter

SPF-kören Genagruppen brukar träffas i Vuxenskolans lokaler i Högsäter ca varannan vecka. Ring gärna Inga-Britt Rydholm, 0522-32997, för att höra när nästa övning sker.

Mer träning går att få på Högsäters Gym där du som SPF-medlem kan träna gratis. Kontakta Rune Andersson, 0707-984932, för mer information.

För den som är intresserad av Boule, ring gärna Högsäters Bouleförening där Kristina Nicolaysen, tel  0700-778898, är ​​ordförande och kan svara på frågor om deras verksamhet.

Vår resekontakt Thomas Karlsson, Resemakarn, skickar en gång i månaden förslag på kommande bussresor. Vi har flera resor på G. Se under fliken Resor.

/Styrelsen

Stavgång
Vi träffas utomhus för en liten promenad med stavar, måndagar kl 10.00 med start från torget i Högsäter. Ledare Eva Olsson 0706-640523 och Barbro Johansson 0768-129351.

Hjärngympa, vi träffas var tredje vecka i Vuxenskolans lokaler. Ledare: Eva Olsson 0706-640523.

Vi letar nya ledare för Torpvandringarna

Vi vill väldigt gärna ha en fortsättning då dessa vandringar uppskattats av många. Har ni någon på förslag eller om någon känner sig manad... kontakta styrelsen.
Vi har träffats måndagar, vår och höst, kl 10.00 på Torget i Högsäter, men dag och tid kan diskuteras. Samåkning gäller.
Vid regn ställs torpvandringen in

Bingo = minnesträning: Tills vidare endast för de boende, var tredje onsdag kl 10.00 på Solgården.

Gymmet är öppet alla dagar och är gratis för alla pensionärer.
Instruktör finns som regel måndagar, tisdagar och torsdagar kl 09.00-11.00

Resor i samarbete med "Resemakar´n år 2024:

"I Sven-Ingvars fotspår" - tisdag 21 maj 2024 (fullbokad, väntelista)
Följ med på en resa till Sven-Ingvars Värmland med Lilla Bandet!  I priset ingår: Bussresa, kaffe och fralla, lunch, kaffe och bulle, lokalguide Liljedals Glasbruksmuseum och Segmons Folkets Park, musikunderhållning av Lilla Bandet, guidning och underhållning hela dagen!

Barbro tel 0768-129351 el Resemakar´n direkt, uppge i så fall SPF Högsäter

Vi tar gärna emot förslag på resmål (dagsresor)

Vi planerar också för olika cirklar, i Vuxenskolans lokaler om ej annat anges,tex:
-hjärngympa
-trafik
-matlagning
-data, "telefonkunskap" (både Android och IPhone, var för sig)
-handarbete
-bridge
-sång och musik, Genagruppen

För mer info kontakta Vuxenskolan, 010-3300916 (obs nytt tel.nr)