"Sillalunch" i Tubbared 2017

• Skönt med en filt om axlarna.
  • Det smakar extra gott att äta ute.
  • Ett gott skratt förlänger livet.
  • Härlig festplats!
  • Oj, Olof höll på att glömma sina nypotatis!
  • Några av årets nya medlemmar.
  • Lisbeth och Gunvor hade bakat gudomliga jordgubbstårtor.
  • Bodil tar emot sin medlemsnål.
  • Skönt med en filt om axlarna.
  • Det smakar extra gott att äta ute.
  • Ett gott skratt förlänger livet.
  • Härlig festplats!
  • Oj, Olof höll på att glömma sina nypotatis!
  • Några av årets nya medlemmar.
  • Lisbeth och Gunvor hade bakat gudomliga jordgubbstårtor.
  • Bodil tar emot sin medlemsnål.

"Sillalunch" och utmärkelser till nya medlemmar

Det här året kunde vi dekorera 7 nya medlemmar med vår medlemsnål. Detta ägde rum i samband med att föreningen hälsade sommaren välkommen på Tubbareds Café i Midsommarveckan.

Inte mindre än 70 medlemmar hade mött upp och fick njuta av den härliga miljön i caféets trädgård med utsikt över Högvadsån och Svartrå. Den sista biten fram till caféet promenerade de flesta deltagarna och löste samtidigt några kluriga tipsfrågor innan målet var nått. Frågorna handlade bland annat om blommor och deras koppling till kända melodier. Vinnarna förärades naturligtvis med blommor och eftersom skiljefrågan handlade om potatis fick vinnaren 1 kg färska sådana att njuta av till Midsommarhelgen.
"Sill och potäter och allt som man därtill äter" hade dukats upp inne i det mysiga caféet. Trots den något blåsiga eftermiddagen kunde alla vistas i trädgården på ihopsamlade trädgårdsmöbler från när och fjärran.
Vinsterna i lotterierna bestod i år av midsommarnyttiga saker såsom sill, ost och kex.
Dagens höjdpunkt var dock när föreningens ordförande Hans Carlsson delade ut
medlemsnålar till de nya medlemmarna, som var närvarande.
De sju nya var: Susanne Hillar, Inger och Göran Hillar, Bodil Johansson, Eva Thorén, Lena och Uno Karlsson. De hälsades välkomna och uppmanades att bära medlemsnålen med heder.
De många lovorden om arrangemanget gör att det förmodligen återkommer nästa år och då blir vi troligen ännu fler, eftersom medlemstillströmningen fortsätter starkt!

Hans Carlsson