Brev till alla medlemmmar

Detta är ett brev till alla medlemmar i SPF.

• God jul

Till alla medlemmar i SPF Seniorerna Gunnarp-Krogsered! Det är er ordförande i föreningen, sedan knappt ett år tillbaka, som så här när året börjar närma sig sitt slut vill skicka en liten hälsning till er alla. Jag hoppas att ni alla har det bra i höstmörkret trots att vi matas med hemska bilder från terror, krig, bomber och skjutningar från nära håll och långt bort. Då kan det kännas skönt att vi åtminstone får möjlighet att träffas och ha trevliga stunder tillsammans.

Under året som gått har det funnits många olika aktiviteter som varit både underhållande och lärorika.

På våra kvartalsmöten har vi haft underhållning av diverse olika slag från bland annat Kinnareds Stadsteater, vissångaren Tommy Lejon och nu senast Bosse Liljedahl och Henrik Murdock. Vi har haft föreläsningar av Gert Åberg från Apotek Hjärtat och polisens volontär Roger Wiseby.

De som velat har även kunna deltagit i promenader på idrottsplatsen i Ätran varannan onsdag. Vi håller på november ut på onsdagar klockan 14.00 jämn vecka.

Både på våren, under sommaren och nu i höst har det anordnats danser som varit otroligt välbesökta. Till stor del kan vi tacka våra bygdegårdar och för att inte nämna Sjövikens festplats, som föreningen arrenderar och försöker sköta om på bästa sätt.

En studiecirkel, Läs och res om Vänern, var populär och några följde även med på resan. En ny studiecirkel, Läs och res om Själland i Danmark, startar den 16 november 13.30 på biblioteket i Ätran dit alla medlemmar är välkomna att anmäla sig. Mer information finns i Inlandsbladet och på SPF Seniorerna Gunnarp-Krogsereds hemsida på internet.

Hemsidan når man bäst genom att skriva spfseniorerna.se/gunnarp-krogsered i sökfältet.

Ett par egna resor har vi också hunnit med. Bland annat till Skeppshult gjuteri i Smålandsstenar, småländska Ljungby och Falkenberg.

Den 2 december anordnar föreningen julfest i Krogsereds bygdegård. Det skulle vara väldigt trevligt om just du/ni skulle vilja anmäla er till en rolig kväll med julbord, underhållning, dans och trevligt umgänge. Se bifogat dokument för mer information!

Sedan ser vi fram emot 2024 och då hoppas jag vi ses på de aktiviteter som föreningen planerar. Håll utkik på vår spalt i Inlandsbladet och på vår hemsida.

Fattas det aktiviteter, studiecirklar mm och som ni tycker att föreningen ska starta? Hör av er till någon av oss i styrelsen!

Finns det underhållning som ni skulle vilja lyssna på? Hör av er!

Finns det resor, utflyktsmål eller andra platser som ni vill att föreningen ska planera för? Hör av er! Man kan mejla, skicka sms eller helt enkelt ringa till mig eller någon annan i styrelsen! Ni är många som på olika sätt hjälper till för att föreningen ska fungera.

Ni är även många som med gott humör och engagemang deltar i alla möten och träffar. Varmt tack till er alla! Min önskan inför 2024 är att vi ska bli ännu fler. Väl mött!

Det är ju fortfarande någon månad kvar till jul men jag vill ändå passa på att önska er alla en riktig God Jul och Ett Gott Nytt År!

Bästa hälsningar Solveig Andersson Ordförande Telefon 070-6032373 Mailadress: gunnarp-krogsered@spfseniorerna.se Hemsida: spfseniorerna.se/gunnarp-krogsered