40 års jubileum 2018-10-25

40 års jubileum med SPF Seniorerna
Gunnarp- Krogsered i Gunnarps Bygdegård.

Ordförande Boel Dahlberg hälsade alla välkomna, medlemmar, deltagare från grannföreningarna SPF Seniorerna Gällared-Ullared, SPF Seniorerna Fagered-Källsjö, SPF Seniorerna Okome-Köinge-Svartrå och SPF Seniorerna Drängsered samt deltagare från SPF Seniorerna Hallandsdistriktet.

På borden hade en historisk skrift om vår förening lagts ut som Gun Andersson, Stixered hade författat,.
Boel berättade att föreningen satt ihop bilder från förr i en utställning som visas på skärmar i det lilla rummet i bygdegården och uppmanade alla att gå runt och titta
på dem.

Musikern Edward C. Johansson från Halmstad spelade gamla slagdängor från flydda tider av bland annat artister som Jim Reeves, Johnny Cash, Cliff Richard, Elvis Presley och OveTörnqvist

Det serverades smörgåstårta med dryck.

Efter musiken serverades det kaffe och mandelkaka samt företogs dragning av de många lotterierna som sålts. De som vann fick var sin blomma Höstglöd med sig hem.

Förre ordförande Mari-Ann Bertilsson tackade styrelsen och kommittéerna för allt arbete de lagt ner både detta år och åren förut och önskade föreningen lycka till i framtiden.

Ordförande Boel Dahlberg avslutade kvartalsmötet och konstaterade att det varit ett väldigt trevligt firande av de 40 år som föreningen varit verksam. Hon tackade alla som valt att delta i firandet och önskade dem trevlig resa hem.