Sjövikens festplats.

SJÖVIKEN sommaren 2020

Helt ideellt har ett tiotal gubbar, Lars-Göran, Folke, Bertil, Knut-Arne, Göran, Sive, Bengt, Ove, Rolf, Tore, Inge, Arne och Kent fem måndagsförmiddagar jobbat med tvättning, målning, sprutning av tak invändigt. Allt utvändigt är målat. Fönsterna är målade. Taket på korvkiosken är plåtlagt av Gert Pettersson. Sive har satt in diskbänk och varmvattenberedare vid pentryt vid sidan om dansbanan. Toaletternas golv och väggar är målade. Gunnel Andersson stod för förmiddagsfikat och en gemytlig stämning har infunnits sig varje måndag.

De fick ett tack i form av en grillfest tillsammans med sina respektive i ett strålande fint väder som gjorde att de kunde sitta ute hela kvällen. Det var Marianne Gunnesson som grillade och Marianne Axelsson hade bakat en god hallontårta. Gunnarp-Krogsereds SPF vill rikta ett särskilt stort tack till de båda vaktmästarna på Sjöviken, Bertil och Folke.

Till alla medlemmar i SPF Gunnarp-Krogsered – passa på att komma på öppet hus till Sjöviken den 10 september mellan 14-16 – för att se hur fint Sjöviken har blivit. Föreningen bjuder på kaffe och bulle.

Styrelsen i SPF genom Gunnel Andersson.

Irenes tipspromenad.