Presentera resa

Så här gör du om du vill ha er resa publicerad på distriktets hemsida:

1. Lägg upp resan på föreningens egen hemsida.

2. Maila länken och en kort text för den aktuella resan till distriktets webbredaktör webwolfgang@spfdalarna.se som på distriktets resesida lägger texten och länken till föreningens hemsida där den aktuella resan presenteras.

3. Kom ihåg att inte flytta resesidan så att det blir en annan länk, utan uppdatera befintlig sida, så visas aktuella uppgifter om resan även via länken på distriktets sida.

4. När resan är inaktuell kan det vara lämpligt att meddela detta till distriktets webbredaktör så att hen kan ta bort länken.

Om varje förening har en flik för ”Resor” på sin hemsida kan det underlätta att hitta aktuella resor.

Resor som är avsedda för några grannföreningar

Är det resor som är avsedda för några grannföreningar är det bättre göra på liknande sätt som ovan beskrivits. Att den arrangerande föreningen lägger upp resan på sin förenings hemsida och grannföreningarna lägger en kort information och länk till den arrangerande föreningens resa. Om resefakta ändras så räcker det att den arrangerande föreningen gör den uppdateringen.