Månadsbrev Maj 2022

Hej Alla vänner i SPF Seniorerna Eringsboda-Tving!

Tiden lider och nu har vi redan lagt den sköna månaden maj bakom oss. Tyvärr var den kanske inte så skön som många hade hoppats men framför oss har vi en lång skön sommar med förhoppningsvis något bättre väder än det vi upplevt under den senaste månaden. På föreningsfronten kan konstateras att vi även i fortsättningen kommer att träffas i Byahuset, Eringsboda varje fredag mellan kl. 10.00 och 12.00 för att umgås och ha trevligt. Det är inte nödvändigt att spela boule eller mattcurling. Det går bra att bara träffas och vara social.

Sänder vi en blick bakåt i tiden konstaterar vi att vid vårt månadsmöte den 16 maj, då Ingemar Lönnbom besökte oss, samlades 46 medlemmar, som fick lyssna till Ingemars berättelser om hur olika orter fått sina namn. Fredagen den 20 maj samlades vi åter för att spela boule, mattcurling och gå en tipsrunda runt Togölen i Eringsboda med sin vackra natur. Dagen till ära hade även 14 lamm anlänt till fårhagen. Det blev en lyckad dag som avslutades med korvgrillning.

Nu är det dags att se framåt och närmast på agendan har vi en sammankomst måndagen den 13 juni 2022, kl. 14.00 på ”Gölabacken” i Eringsboda där Claes & Eva från Eringsboda Brunn underhåller med musik, allsång och lotteri som vanligt. Du tar egen kaffekorg med Dig och även något att grilla om Du så önskar.

Styrelsen har möte den 20 juni 2022 då vi kommer att ta beslut om fortsatta aktiviteter under sommaren och om Du har några önskemål eller synpunkter så tag gärna kontakt med någon av oss i styrelsen.

” Det bästa med framtiden är att den bara kommer med en dag isänder!”

SPF Seniorerna Eringsboda-Tving

Jan-Owe Kullenbert