Välkommen

Sibbarp-Dagsås

Välkommen att bli medlem i vår förening

SPF Seniorerna har idag ca 265 000 medlemmar i olika åldrar och de finns i cirka 800 föreningar runt om i Sverige.

Detta gör SPF Seniorerna för dig?

SPF Seniorerna är en politiskt oberoende organisation som påverkar regering och riksdag men också landsting och kommuner med sakliga argument och fakta. Det gäller naturligtvis seniorfrågor som exempelvis ekonomi, boende, hälsa, vård och omsorg. Pensionernas utvecklingstakt måste öka. Det ska finnas pensionärsråd i kommuner och landsting. Det ska också vara en självklarhet med valfrihet i fråga om boende och i fråga om rätten till vård och omsorg på äldre dagar.

Medlemskap

Medlemskap beviljas den som har rätt att uppbära pension av något slag och den som är gift eller sambo med medlem. Beviljat medlemskap gäller i enbart en förening. Medlemskapet gäller från den dag medlemsavgiften är betald.

Detta får du för medlemsavgiften:

• Möjlighet att påverka de viktiga äldrefrågorna.
  • Möjlighet att teckna en förmånlig olycksfalls- och livförsäkring.
  • Mötesförsäkring, en olycksfallsförsäkring som gäller under SPF Seniorernas möte.
  • Ett medlemskort som ger rabatt på allt från energi till resor och tidningar.
  • Medlemstidningen Senioren nio gånger om året (värde 270 kronor).
  • Idrottstävlingar och motionsaktiviteter.
  • Medlemskap i en lokalförening som ger många möjligheter till en mängd aktiviteter, resor, föredrag, idrott och samvaro.

Vad kostar det?

Medlemsavgiften är  250:-/ år bankgiro 281-9860 fr o m 1 okt 2024. Gäller hela 2024.

Tag kontakt med någon i styrelsen eller Lisbet Landén Svensson medlemsansvarig

Tel 0346-91192, mb. 0736-224850, epost: lisbetlas@gmail.com

Vår verksamhet ser du under aktiviteter

Som ny medlem hälsar vi dig Välkommen till vår förening.

Klicka här för information om SPF Seniorernas hantering av personuppgifter
Närmaste förening föreslås via ditt postnummer

Årlig medlemsavgift: 260,00kr
Ingen förening matchade på ditt postnummer