Vandring på Klampenborg

Vi var 40 stycken vid onsdagens gemensamma vandring, som denna gång gick på Klampenborg. Vädret var soligt men något blåsigt, vilket inte hindrade gruppen från att genomföra promenaden i god stämning.

Under vandringen fick deltagarna ta del av personliga minnen från 1950-talet, Barbro Åsander berättade om hur det var att växa upp i området. Berättelsen gav en uppskattad historisk inblick och bidrog till en extra dimension av upplevelsen.

Vandringen avslutades traditionsenligt med gemensam fika som deltagarna själva hade tagit med sig.

Aktiviteten är en del av SPF återkommande onsdagsträffar, där motion och social gemenskap står i fokus.

Vid pennan AI