Seniorträffen

Träffpunkten har bytt namn till Seniorträffen.     Ny Entre´
Öppettider Onsdag-fredag 10.00-13-00

I kommunens lokaler på Affärsgatan 4 D, Kvissleby disponerar SPF Seniorerna, tillsammans med PRO, lokaler för kansli, rum för möten, studiecirklar och underhållning. Det är en tacksam gest från kommunens sida och föreningen hoppas på fortsatta möjligheter till stöd från kommunen.

I lokalerna har bland annat projektet ”Att motverka ofrivillig ensamhet” genomförts. Ett projekt som initierats av Socialstyrelsen, som också finansierat det

På Seniorträffen finns även en caféverksamhet, som drivs tillsammans med PRO Njurunda. Tretton frivilliga krafter ställer upp och sköter serveringen. Under året har det serverats ca 900 st. så kallade fika. Cafét har varit väldigt populärt och välbesökt särskilt då för de närboende.

På Seniorträffen arrangerar föreningen också med jämna mellanrum aktiviteter av olika slag såsom föreläsningar om aktuella ämnen, vinprovning och underhållning för mindre grupper. Dessa aktiviteter är välbesökta och omtyckta.