SPF Seniorerna Nivrén, Njurunda

Föreningen bildades 1982 och det första medlemsmötet hölls den 20 januari 1983 med ett 20-tal intresserade Njurundabor. Från 80-tal och dessa första medlemmar har föreningen vuxit och är idag en aktiv förening med cirka 750 medlemmar. Föreningen har distriktets lägsta medelålder.

Föreningen har sina medlemsmöten på Värstaborg och har dessutom tillgång till kommunala lokaler på Seniorträffen i Kvissleby. Det är lokaler som vi delar med andra föreningar. Där pågår så många aktiviteter att vi ibland känner oss trångbodda.

Våra medlemmar befinner sig i ett åldersspann på nära 40 år och för att kunna aktivera så många som möjligt av medlemmarna, skapar vi fler mötesplatser och arrangerar ett varierat utbud av aktiviteter.

Vi har vidgat begreppet friskvård till att innefatta inte bara fysiska aktiviteter utan även sociala och kulturella, då vi menar att det är grundläggande för hälsa och livskvalitet att våra medlemmar kan fortsätta att vara fysiskt, mentalt och socialt aktiva. Hörnstenarna för vår verksamhet är: fysisk aktivitet, social gemenskap och meningsfull sysselsättning.

Som medlem i SPF seniorerna Nivrén får du:

• ett enkelt sätt att träffa nya och gamla vänner
  • möjlighet att delta i aktiviteter, kurser, resor, studiebesök
  • både centrala och lokala medlemsförmåner
  • medlemstidningen Senioren

Välkommen till oss!