Årsmöte 2026

Årsmötet 2026 genomfördes med 170 medlemmar på plats och inleddes med att vår ordförande Margareta Nordström gladdes att så många kommit, trots soligt vädet och OS-sändningar på TV. Alla var vi glada åt Ebbas guld på 5-milen.
Efter parentationen läste Märta Brita en fin passande dikt.
Sedan sjöng vår duktiga SPF-kör Amazing Grace som följdes av Bridge over troubled water och slutligen Stad i ljus.
Årsmötesförhandlingarna följde sedan med Janne Smedberg som ordförande och undertecknad som sekreterare. Janne klubbade snabbt igenom alla 19 punkter. Till nya suppleanter valdes Lena Lindahl och Eva Forsen och Agneta Gustafsson som ny ordförande efter Margareta Nordström som avgår. Margareta och Lis-Britt, som också avgår, avtackades med blommor och presentkort. Sedan intogs scenen av Klas Norberg som, precis som alltid, bjöd på en blandad svängig repertoar. Årsmötet avslutades med kaffe och semla.

  • Margareta Nordström, avgående ordförande, hälsar välkommen.
  •  

  • Spf-kören
  •  

  • Klas Norberg