Julkonsert 1 december

SPF Nivréns femte julkonsert i Njurunda kyrka blev en ny succé. 
Efter Lars Nordströms välkomsthälsning sjöng vi psalm 116 Nu tändas tusen juleljus.
Sedan sjöng kören under ledning av Gun East bland annat Julen är här, Jul, jul, Staffansvisan och Julstress, potpurrit över kända julsånger. 
Dagens solist Ingeborg Lindgren sjöng bland annat Himlen i min famn och Viskar en bön av Peter Jöback, ackompanjerad av Ronny Olofsson och Dan-Gunnar Olausson. Därefter sjöngs flera klassiska julsånger. Ingeborg sjöng både solo och tillsammans med kören flera av våra sköna julsånger.
Ann-Mari Sten läste Julevangeliet och det hela avslutades med att vi sjöng psalm 114 Stilla Natt. 
Därefter tackade Margareta för det gångna året och önskade alla en
GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.
Därefter intogs en jultallrik på Värsta där vi fick sjunga allsång själva ledda av Mari Ekenryd med sitt dragspel.
 Samt sist men inte minst STORT TACK till "Värstapersonalen" Köket och Märta Brita