Föreningen SPF seniorerna Freja

Föreningen bildades den 10 april 1990, då med namnet Club Freja, och hade sitt första årsmöte den 8 maj samma år. Föreningen har under åren haft en kraftig utveckling inte minst på medlemssidan, och har nu (2022-02-18) c:a 1.750 medlemmar.

Föreningen är något för dig som är eller blir pensionär och vill delta i olika aktiviteter. Vi är en ideell förening som är partipolitiskt och religiöst obunden samt ansluten till SPF Seniorerna, som bildades 1939.

Målsättningen med vår förening är att:
- tillvarata våra rättigheter inom bl.a. vård och omsorg.
- tillvarata pensionärernas sociala och ekonomiska intressen.
- erbjuda en aktiv gemenskap genom regelbundna månadsmöten, resor,
studiebesök, studiecirklar m.m.
- främja värdefull social gemenskap.
- främja friskvård, hälso- och sjukdomsförebyggande åtgärder.
- ge information om vad som händer inom vårt förbund, vår kommun och vår region.

Medlemskap beviljas om du är berättigad till pension av något slag, oavsett ålder. Den som är gift eller sambo med medlem kan utan att själv vara pensionär beviljas medlemskap.

Du kan anmäla ditt medlemskap här: Bli medlem

E-post: frejasundsvall@spfseniorerna.se
Swishnr: 123 516 73 66
Bankgiro: 478-6398