Hantering av personuppgifter

"GDPR (General Data Protection Regulation) gäller i hela EU fr o m 25 maj 2018. Dataskyddsförordningen ersätter Personuppgiftslagen PUL.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är en upplysning som handlar om dig och identifierar dig personligen.

Exempel på personuppgift är:

Namn, adress, e-postadress, telnr, bild, ljudupptagning eller personnummer.

Vid anmälan till aktivitet anordnad av SPF Seniorerna Freja lagrar vi dina personuppgifter i ett register. Ändamålet med detta är att sända information till dig och att skicka uppgifterna vidare till arrangören av aktiviteten. Bilder där deltagare på aktiviteten finns med kan komma att publiceras på SPF Seniorerna Frejas webbplatser. Syftet med detta är att informera om vår verksamhet.

Om du har frågor eller invändningar mot Club Frejas hantering av dina personuppgifter ska du vända dig till it-ansvarig i styrelsen.

Hur SPF Seniorerna hanterar dina personuppgifter hittar du här:
"http://www.spfseniorerna.se/bli-medlem/gdpr"

En länk till denna sida läggs in i formuläret för anmälan till aktivitet, med texten:
"Information om SPF seniorerna Frejas hantering av dina personuppgifter finns här."