Årsmötet 2022

Årsmötet hölls den 21 februari i Messingen med ett 130-tal deltagare.

Årsmötet startades som vanligt med underhållning i Scenrummet. Den här gången var det Birgitta med Kavaljererna som underhöll oss med några välkända stycken innan de tog fram allsångshäftet och fick alla att delta i sången.

Ordförande Ulf Grufman inledde årsmötet med diktläsning och en tyst minut för de 21 medlemmar som lämnat oss under 2021.

Med Christer Ridström som återkommande mötesordförande genomfördes årsmötet med sedvanlig bravur.

Verksamhetsberättelse, revisionsberättelse, verksamhetsplan och budget fastställdes enligt förslag och medlemsavgiften för 2023 är oförändrad,  270 kr (varav föreningen behåller 60 kr).

Till ny ordförande för det kommande året valdes Kenneth Brynolfsson

Även övriga val gick enligt valberedningens förslag.

Årsmötet avslutades med avtackning och uppvaktning av ordförande Ulf Grufman, styrelseledamoten Anna-Karin Pommer samt Solweig Flemmer och Marwin Höglöv som inte längre sitter i valberedningen.